Gå till innehåll

problem med internetåtkomst


polk

Recommended Posts

JAg har problem med internetåtkomsten på min "huvuddator" när jag har servern igång.I firefox funkar vissa sidor ibland å ibland inte,ska jag gå vidare på nån hemsida så tappar den kontakten.Internet explorer funkar inte alls.

Stänger jag av servern så funkar det perfekt.

På servern kör jag XPpro,den andra datorn har jag win7HP.Routern är en billig thomson,kör ej trådlöst.Har även en switch för att fördela signalen till servern och en skrivare.

Va kan va fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte nu att jag har samma problem även när servern är avstängd,dvs helt plötsligt tappar firefox kontakten.IE får heller ingen kontakt alls.

Då måste jag starta om modemet och då funkar det ett tag till..

Jag har sett att nätverksymbolen till höger visar ett frågetecken ibland men inte alltid när jag tappar kontakten.

Glömde även att skriva att jag kör 64bit windows,kanske behöver andra drivrutiner till modemet??

Redigerad av polk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att uTorrent ska funka, med det inställda portspektrum på inställningarna och inte sabba uppkopplingen, behöver man ställa in för dom portarna i routern, d.v.s. start och slutportar.

Kanske finns din router med här:

http://portforward.c...orrentindex.htm

Jag tror inte att det är utorrent som är problemet för jag märkte att ajg har samma problem när serevrn med utorrent på är avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir routern/modemet överhettat?

Kan du komma till routerns inställningssidor när datorn slutar få kontakt med internet?

Har du någon oönskad trafik i din egen dator?

Nej jag tror inte routern blir överhettad..

Ja jag kan komma åt routerns inställningar då.

Jag provade att köra netstat-kommandot men jag är alldeles för dum för att fatta nånting av det tyvärr :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kommer åt routerns inställningssidor så tror jag mer på problem i routern eller någonstans mellan routern och internet, t ex i telefonstationen om du har ADSL. Det kan ju vara bra att höra med din internetleverantör om de kan se något konstigt från sin sida.

PS. Man är absolut inte dum för att man inte fattar något av resultatet av netstat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...