Gå till innehåll

Windows 7 Ultimate 64x STEAM problem...


ReVolutioNswe

Recommended Posts

hej där jag har haft windows 7 rätt så länge nu och jag tycker att den fungerar utmärkt.

Jag har problem med steam det är nämligen så att allt funkar bra tills installationen är färdig.

När den updaterar steam och når 20% så kommer det ett error medelande och det står

ERROR

Steam.exe (main exception): ERROR: deleted Steam.exe but the file is still there

jag läste någonstans att folk ochså haft detta problem men det verkar som man måste göra så att den användaren du kör med har 100 % admin rättigheter för att

kunna installera steam fast jag har ingen aning..

skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig att klura ut dethär :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har stängt av UAC (kontroll av användarkonto). Det är ju inte så bra och kan ge lite konstiga problem.

Kontrollera att den är påslagen och även på en hög nivå:

Kontrollpanelen - System och säkerhet - Åtgärdscenter följt av UAC i vänsterkolumnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, det är ju just på installationsfiler man brukar behöva använda Kör som. Är installationsfilen en exe-fil (.exe)?

Du kan ju pröva med tvärtom, dvs stäng av UAC just när du kör Steam-installationen.

Har du kollat länkarna i inlägg 4 och 7 på http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=809877 ?

Tipsen i inlägg 22 och 23 verkar bra också, kan t ex vara ett antivirusprogram som stör i normalt läge.

Eller har du stängt av vissa tjänster som i tråden http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1192341 sista inlägget?

Den officiella supportsidan för problemet https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5322-QYZB-5344

Säg till om det är något du inte förstår på sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Steam mappen och ta bort "ClientRegistry.blob" sen provar du starta steam igen.

när jag gjorde det så skapas bara en ny ClientRegistry.blob

och samma fel kommer igen

och nu kom detta upp

BILD

steam2i.png

Uploaded with ImageShack.us

om inte forum link funkar så har jag direkt link

http://a.imageshack.us/img710/4458/steam2i.png

jag tryckte retry och då kom samma error som förut

ERROR steam.exe (main exception): ERROR: deleted Steam.exe but the file is still there

steams.png

Uploaded with ImageShack.us

jag tror jag måste fixa full admin powers för att kunna installera detta

men problemet är att jag redan är admin..

Redigerad av ReVolutioNswe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs

Vad jag kan se av din bild så verkar det som du inte har ett lagligt Windows 7. Med tanke på bilden som du har

Länk till kommentar

Konstigt, det är ju just på installationsfiler man brukar behöva använda Kör som. Är installationsfilen en exe-fil (.exe)?

Du kan ju pröva med tvärtom, dvs stäng av UAC just när du kör Steam-installationen.

Har du kollat länkarna i inlägg 4 och 7 på http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=809877 ?

Tipsen i inlägg 22 och 23 verkar bra också, kan t ex vara ett antivirusprogram som stör i normalt läge.

Eller har du stängt av vissa tjänster som i tråden http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1192341 sista inlägget?

Den officiella supportsidan för problemet https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5322-QYZB-5344

Säg till om det är något du inte förstår på sidorna.

installations filen är SteamInstall.msi men både steam ikonen och SteamInstall.msi går inte att välja kör som admin

min uac var redan avstängd i börjar och jag satt på den när du sa till mig

fast problemet är desamma

jag tog bort steam helt det gick lätt att avinstallera

och sen när jag startarde om datorn så var det samma sak när jag installerade steam

ska ta en titt på den officiella supportsidan

jag kör med avira prenium security suite den blockar inte steam

fast jag har installerat massa saker med avira på och den har inte stört dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs

Vad jag kan se av din bild så verkar det som du inte har ett lagligt Windows 7. Med tanke på bilden som du har

Egentligen borde jag plocka bort inlägget med tanke på dess irrelevans, men jag är verkligen nyfiken på hur du drar den slutsatsen.

// Manneman

Länk till kommentar
Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs

Egentligen borde jag plocka bort inlägget med tanke på dess irrelevans, men jag är verkligen nyfiken på hur du drar den slutsatsen.

// Manneman

jag köpte licencen och lånade min kompis windows 7 cd för att installera :)

Länk till kommentar
Postad (redigerade) · Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs

jag köpte licencen och lånade min kompis windows 7 cd för att installera :)

men han tror att den är olaglig pågrund av att jag har fixat windows 7 wallpapers som jag fick av en kompis ^^

Redigerad av ReVolutioNswe
Länk till kommentar

Ditt fel kan bero på att steam.exe inte fungerar på x64, även om det fungerar att installera.

Jag har andra program som beter sig på ungefär samma sätt, och det beror på att jag har x64, så där är skälet att jag har sparat en xp-installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Augusti 19, 2010 - Ingen anledning gavs

men han tror att den är olaglig pågrund av att jag har fixat windows 7 wallpapers som jag fick av en kompis ^^

Jo, det är det jag menar! :P Verkligen intresserad hur han kan dra den slutsatsen från ett wallpaper.

Länk till kommentar

Ditt fel kan bero på att steam.exe inte fungerar på x64, även om det fungerar att installera.

Jag har andra program som beter sig på ungefär samma sätt, och det beror på att jag har x64, så där är skälet att jag har sparat en xp-installation.

Sonen har Steam på sin dator med 64-bitars Windows 7. Han tror att det där med att installera i felsäkert läge eller på annat sätt med färre program (antivirus) som stör kan vara lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen har Steam på sin dator med 64-bitars Windows 7. Han tror att det där med att installera i felsäkert läge eller på annat sätt med färre program (antivirus) som stör kan vara lämpligt.

Klok tanke, själv har varken jag eller någon av barnen steam på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...