Gå till innehåll

Inloggning på Hotmail


Recommended Posts

Hoppas att det är rätt forum för denna fråga.

Efter jag gjorde en återställning av IE8.

Fick jag problem med;

Hotmails inloggningssida får jag bara en E-adress där nu.

Innan återställningen hade vi alla E-dresser på den sidan.

Det som finns nu är den sista e-adressen som man har loggat in på.

Dessutom så sparar inte IE lösenordet fast man har bockat i den rutan spara lösenord.

Hoppas någon vet hur jag skall komma tillrätta med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställning av IE8, hur då?

IE8 installerar man genom update eller så tar man hem filen hos MS. För att gå tillbaka till IE7använder man lägg till och ta bort program. Några andra sätt finns väl inte, vad jag känner till eller tvärtom. IE7 går inte att installera på IE8, eller rätt uttryckt, det går inte att backa till IE8. Men, man kan förstås avända systemåterställningen, till denna manöver..

Antagligen har något blivit fel, beroende på hur du gjorde för att återställa IE8.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställning av IE8, hur då?

IE8 installerar man genom update eller så tar man hem filen hos MS. För att gå tillbaka till IE7använder man lägg till och ta bort program. Några andra sätt finns väl inte, vad jag känner till eller tvärtom. IE7 går inte att installera på IE8, eller rätt uttryckt, det går inte att backa till IE8. Men, man kan förstås avända systemåterställningen, till denna manöver..

Antagligen har något blivit fel, beroende på hur du gjorde för att återställa IE8.

Jag gjorde så här Ollebull, enl. tipps här.

återställa IE8. Under Verktyg, Internetalternativ, fliken Avancerat och klicka på Återställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga så här att min ie8 har aldrig sparat några lösenord , spelar ingen roll vilka inställningar jag försöker med så sparar den ingenting förutom anv namn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga så här att min ie8 har aldrig sparat några lösenord , spelar ingen roll vilka inställningar jag försöker med så sparar den ingenting förutom anv namn

Vilken otur du har PCg...

IE sparade lösenord om jag markerade det men så är det inte nu efter återställningen.

Detta är inte roligt.

Om man är flera med Hotmailkonto på en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, du återställde IE8 till standardinställningarna, då förstår jag och då ändras ju också allt du själv har gjort en förändring på.

Visst sparas användarnamn och lösenord, på exempelvis detta forum, om inte cookisarna raderas. Det funkar väl även för dig PC Guiden?

nillan!

Varför ditt hotmail strular har jag ingen aning om, men kan inte ha med IE8 att göra, såvida inte cookisinställningarna har förändrats i och med din återställning till standardvärdet. av IE8.

Do får kolla inställningarna för cookisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet hit sparas inte heller efter åtgärden, kanske det blir fler, när jag skall logga in på vissa sidor. Det visar sig.

Vart kollar man insttällningarna för Cookisar OlleBull????

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klickat på avancerat där kanske något inte stämmer, för där skall inget vara ibockat. Om så är fallet, ska du bocka ur allt. Det räcker om du bockar ur åtsidosät automatiskt cookiehantering om det är ibockat och verkställ och OK.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nillan!

Precis, så ska det vara, då borde allt fungera.

Så är det hos mig, användarnamn och lösenord sparas, när jag bockat i att det ska sparas på de sajter, jag behöver vara inloggad på och allt övrigt också.

Har du möjlighet att göra en systemåterställning till när allt funkade, om det inte är allt för långt bakåt tidsmässigt förstås, kanske du skulle prova det.

Rensar jag däremot med CCleaner så försvinner ju alla cookisar och då är jag inte inloggad längre, som på detta forum. Däremot, kan jag ta bort all webbhistoria i IE8 och fortsätta vara inloggad, på alla ställen jag är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nillan!

Precis, så ska det vara, då borde allt fungera.

Så är det hos mig, användarnamn och lösenord sparas, när jag bockat i att det ska sparas på de sajter, jag behöver vara inloggad på och allt övrigt också.

Har du möjlighet att göra en systemåterställning till när allt funkade, om det inte är allt för långt bakåt tidsmässigt förstås, kanske du skulle prova det.

Rensar jag däremot med CCleaner så försvinner ju alla cookisar och då är jag inte inloggad längre, som på detta forum. Däremot, kan jag ta bort all webbhistoria i IE8 och fortsätta vara inloggad, på alla ställen jag är det.

Tack för ditt svar OlleBull!

IE8 elendet började efter jag bytte hårddisk.

men detta med Hotmailens inloggnings sida blev efter återställningen.

Jag gjorde en inloggning på Foxen och det är samma problem där med.

Felet ligger VART? Knepigt detta.

Jag kör CCleaner varje dag och det har inte förändrat något, varken före eller efter återställningen.

systemåterställning kan jag inte göra, för då kommer jag tillbaka till tiden jag bytte hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är CCleaner ett säkert program att använda och själv brukar jag använda det, när jag provat program eller gjort förändringar i datorn, avinstallerat mm, men att använda det varje dag tycker jag är lite överdrivet. Du bestämmer ju själv detta.

Det här med hotmail har det något med MSN att göra? I så fall kanske du skulle ta bort och installera om programmet. Försök då att få bort alla mappar som blir kvar på datorn, innan du installerar om det. Något mera kan inte jag komma på, så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den bilden som Olle visar finns knappen "Platser". Om du klickar på den, när du är inloggad på hotmail.

Klickar på rutan "Webplatsens adress", väljer den adress hotmail har.. hotmail.com skulle jag tro, och klickar på knappen "Tillåt", väljer OK samt stänger ner ie8.

När du startar upp igen, går till hotmail, är du inloggad fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är CCleaner ett säkert program att använda och själv brukar jag använda det, när jag provat program eller gjort förändringar i datorn, avinstallerat mm, men att använda det varje dag tycker jag är lite överdrivet. Du bestämmer ju själv detta.

Det här med hotmail har det något med MSN att göra? I så fall kanske du skulle ta bort och installera om programmet. Försök då att få bort alla mappar som blir kvar på datorn, innan du installerar om det. Något mera kan inte jag komma på, så här långt.

OlleBull!

CCleaner kör jag när jag har surfat mycket en dag, samlar så mycket "dynga" då--"S"

Både hotmailen MSN ingår i samma paket, kan man säga.

Det som förvånar mig är att man inte kan skriva till dom och fråga.

Har testat "hjälp" funktionen, men det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den bilden som Olle visar finns knappen "Platser". Om du klickar på den, när du är inloggad på hotmail.

Klickar på rutan "Webplatsens adress", väljer den adress hotmail har.. hotmail.com skulle jag tro, och klickar på knappen "Tillåt", väljer OK samt stänger ner ie8.

När du startar upp igen, går till hotmail, är du inloggad fortfarande?

Tack så mycket men det funkade inte det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv Hotmail och MSN, men har aldrig råkat ut för ditt problem. Däremot har jag en adress till en person på mitt MSN och den adressen går inte att ta bort, bara blockera. Däremot så har jag bara en adress själv, sedan flera år och den har alltid funkat. Verkar som MSN spökar för många. Har en bekant som måste ange användarnamn och lösenord varje gång, vid inloggning och denne har också haft strul med IE8 och bytt till Firefox. Vi vet vad felet är med IE8, men han är för gammal och bor långt bort från mig. Skulle hans datorkunskaper vara bättre, så är det lätt fixat med en registerändring. Dock något jag inte vill utsätta honom för. Vi använder Skype då och då, men alla gillar inte Skype, så vi står där vi står.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nillan!

Om du vill ta kontakt med Hotmail så finns det ett forum dit där man kan ställa sina frågor som rör Live/ Hotmail/ MSN program & tjänster.

Alla som använder ett e-postkonto med ett tillhörande live id kan nå dit när man väl är inloggad på websidan till Hotmail.

Längst ner på sidan ska finnas en länk som man klickar sig vidare till "Hjälpcenter".

På sidan Hjälpcenter tar du dig vidare genom klicka på "Ställ din fråga i Windows Live Solution Center" (Hittas i högerspalten).

Väl framme vid Windows Live ID så använder du länken "Logga in och registrera dig"

För att kunna ställa frågor där så måste man skapa ett användarnamn, därav registreringen.

Finns färdiga guider också som man kan hitta svar från förutom deras supportforum på samma plats.

Håller med tidigare beskrivningar då frågan tillhör cookies i webläsaren.

Se upp så inte CCleaner eller andra installerade skyddsprogram rensar bort dessa som hör samman med inloggningen till Hotmail. Försvinner dom så förloras liksom inställningarna till inloggningssidan.

Gäller också att rätt inställningar sparas för varje konto på Hotmails inloggninssida. Sista alternativet, kontrollera inställningarna i "Internetalternativ".

Om de trotts detta inte vill fungera så kolla med supporten på Hotmail :)

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Se till att ha Windows Live Sign-in Assistant installerad på datorn. Läs mer om den på http://liveidsupport.spaces.live.com/Blog/cns!4D45F3F81F297BB6!141.entry A

Windows Live Sign-in assistant ingår i Winows Live Essentials. Går även att ladda ned separat från Download Center numera. Se

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5e193cfe-f45a-4e29-b6b7-984e7802c639&displaylang=sv

Logga sedan in på ett Windows Live-skrivbordsprogram, exempelvis Messenger, med varje konto du använder. Efter att du loggat in och ut i Messenger ska alla konton även vara tillgängliga på inloggningsssidan för olika Windows Live-tjänster. Funkar för mig i alla fall. Välj att spara lösenord och användarnamn när du loggar in på Messenger.

Redigerad av Magnus Simonsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har även "Komplettera automatiskt" att tänka på.

Gör så här:

Verktyg -> Internetalternativ -> Innehåll, rutan "komplettera automatiskt" -> Inställningar

Kryssa i de du vill ha, personligen har jag alla utom "feeds".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har även "Komplettera automatiskt" att tänka på.

Gör så här:

Verktyg -> Internetalternativ -> Innehåll, rutan "komplettera automatiskt" -> Inställningar

Kryssa i de du vill ha, personligen har jag alla utom "feeds".

Tack Venoms.

Allt är i bockat utom "feeds" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt tipps Opptokoppter

Har varit på den där sidan förut och man skall godkänna ett avtal mm.

Du nämner "Håller med tidigare beskrivningar då frågan tillhör cookies i webläsaren"

Det är så här Jag har aldrig haft några problem med inloggning på Hotmailen och sparade lösenord mm

Innan jag återställde IE8:an.

Se de 2 bilderna jag har här .

På Messinger är allt sparat men ej på Hotmailens inloggningssida.

På Hotmail inloggning så klickar jag på sparade men det är bara det sista kontot som visas utan lösenord.

Tack till dig också Magnus Simonsson.

Jag loggade in på Windows Live Sign-in Assistant men då fick jag upp det jag har redan.

:unsure:

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...