Gå till innehåll

Inloggning på Hotmail


Recommended Posts

Det finns ju egentligen inte så mycket mer & göra än...

  1. Ange e-post adressen.

  • Ange lösenordet.

  • Kom ihåg mig.

  • Spara mitt lösenord.

Just vad som gäller för få uppgifterna rätt på sidan.

Men för att få detta till att fungera så måste webläsaren acceptera cookies från Live Hotmail. Dessa måste också få sparas på datorn från inloggning till inloggning.

På samma sätt, kunna läsas av websidan då du besöker inloggningssidan.

Magnus nämner assistenten, ett bra tips, kolla så den finns installerad på datorn.

Om du mot förmodan skulle tröttna på alltihop så kan du ju alltid göra som jag gjort.

Delvis skippa detta och istället dra hem Roboform från roboform.com

Fungerar med IE8 & Firefox och gör inloggningar till diverse websidor lätt åtkomliga från en och samma applikation installerad på datorn med bra kryptering och lösenordsskydd. Sedan när man väl har loggat in sig på Hotmail så går de ju enkelt också att länka samman dem konton som man lätt vill kunna nå. Detta för att slippa in & utloggnings problematiken när man går från konto till konto & kollar meil mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips:

Efter att du gjort en återställning av Internet Explorer så inaktiveras alla tillägg i webbläsaren.

För att Windows Live Sign-in Assistant ska fungera korrekt måste du välja Hantera tilläggVerktyg-menyn och aktivera de båda tilläggen Windows Live Sign-in Control och Windows Live Sign-in Helper. Se instruktioner på skärmdumpen här.

Jag gjorde några snabba tester och detta verkar funka för mig. Om jag har dessa tillägg inaktiverade så visas bara en e-postadress på alla inloggningssidor för Windows Live-tjänster. Om jag aktiverar dessa tillägg så kan jag ha flera e-postadresser sparade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
×
×
  • Skapa nytt...