kissekatten Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Jag ominstallerade min dator för ett par veckor sedan eftersom jag fick virus på den. Datorn var inte mer än två månader vid det tillfället, och den var ju perfekt som de alltid är när de kommer från fabrik. Iallafall så köpte jag win7 home premium. Nu kan jag inte köra Windows aero? det funkar inte alls, och datorn säger att mitt grafikkort inte är anpassat till det. Det har ju funkat innan. Hur i hela friden gör jag för att få det att funka? jag blir galen på alla dessa ljusa färger överallt som jag inte kan ändra. Har även sökt efter uppdateringar till grafikkortet, men det verkar inte finnas några. Vore jättetacksam för hjälp! Quote
Manneman Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Kan du specificera din dator? // Manneman Quote
kissekatten Posted August 24, 2010 Author Posted August 24, 2010 Det är en packard bell easynote TJ75. Om det räcker? Quote
e-son Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 (edited) Har du installerat drivrutin för Chipset? Mycket viktigt! Här finns alla drivrutiner för datorn! Leta upp din modell i dom röda rutorna. Senaste grafikdrivrutin kan du hämta direkt hos chiptillverkaren. ATI nVidia Edited August 24, 2010 by e-son Quote
kissekatten Posted August 24, 2010 Author Posted August 24, 2010 Har du installerat drivrutin för Chipset? Mycket viktigt! Här finns alla drivrutiner för datorn! Leta upp din modell i dom röda rutorna. Senaste grafikdrivrutin kan du hämta direkt hos chiptillverkaren. ATI nVidia Tack! ska prova detta. Quote
Andreas Stenhall Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Du kan få svar på tal genom att söka upp "Felsökare" och sedan köra guiden för att felsök "Windows Aero". Den bör tala om vad problemet är, eller visa dig i rätt riktning. Quote
kissekatten Posted August 24, 2010 Author Posted August 24, 2010 Såhär står det när jag felsöker: Det aktuella grafikkortet kan ha stöd för Aero om drivrutinen är kompatibel med WDDM (Windows Display Driver Model). Kontakta tillverkaren av datorn eller grafikkortet för att få en WDDM-kompatibel drivrutin. Quote
Andreas Stenhall Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Då är det drivrutinen för grafikkortet som behövs. Följ e-sons länk ett par inlägg upp och sök fram din datormodell så har du två drivrutiner att välja bland, någon av dessa är rätt beroende på vilket grafikkort som finns i din dator. Quote
Recommended Posts