Gå till innehåll

Auto öppna startsida när en flik öppnas?


Stim

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Jag har mitt "Tab Mix Plus" (V 0.3.8.4) inställt så att när jag öppnar en ny flik (tab) så öppnas den med google.se (se bif. bild). Efter uppdatering till 3.6.9, så fungerar det inte. Det fungerar inte heller om jag väljer t ex "Home Page", jag får alltid bara en tom sida "Namnlös".

263099-tab_mix_plus.jpg

/Sir_N

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har tillägget Tab Mix Plus och då kan man välja att något av följande ska visas när man gör en ny flik:

Blank page

Home page

Current page

Duplicate page

User location

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122/

Så fungerade det för mig också fram till FF V3.6.9, nu blir det bara en tom sida "Namnlös".

NewTabUrl är ju en lösning, men jag är inte riktigt nöjd med den, jag saknar de möjligheter som TabMixPlus har och det går inte att ha båda aktiva.

Jag har tillbringat åtskillig tid på att söka runt på nätet, men jag har inte hittat någon lösning.

Du Cecilia brukar vara en fena på det här... Har du måhända något tips?

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar normalt vilja ha en tom sida när jag tar fram en ny flik, men nu ändrade jag till Location google.se och nu kommer Google upp när jag tar fram en ny flik.

Det kan ju tänkas att någon inställning som gjorts tidigare är i konflikt med detta och ny version av Firefox. Längst ner i fönstret med inställningar finns en knapp Settings och där kan man återställa allt till standardvärden. Om du inte har ändrat väldigt mycket kan det kanske vara något för att få bort någon sådan sorts konflikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar normalt vilja ha en tom sida när jag tar fram en ny flik, men nu ändrade jag till Location google.se och nu kommer Google upp när jag tar fram en ny flik.

Det kan ju tänkas att någon inställning som gjorts tidigare är i konflikt med detta och ny version av Firefox. Längst ner i fönstret med inställningar finns en knapp Settings och där kan man återställa allt till standardvärden. Om du inte har ändrat väldigt mycket kan det kanske vara något för att få bort någon sådan sorts konflikt.

Tack för snabbt svar Cecilia! Har du uppdaterat till 3.6.10 som är den senaste versionen just nu?

Jag har klickat på "Restore defaults" i "Settings" för TMP, som du nämner ovan, men det gjorde ingen skillnad. Även om jag väljer "Home Page" eller "Duplicate Page" så blir det en blank sida!

Så här ser Tab-inställningar ut i Firefox:

265112-FF_installningar.jpg

Och i TMP:

265120-TMP_istallningar.jpg

Till "singlemalt": Tack för tipsen, men just nu skall jag försöka få TabMixPlus att funka som den gjorde tidigare.

/Sir_N

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har V 0.3.8.4. Var hittade du Betan, jag gjorde en sökning men såg ingen "pålitlig" downloadsite.

Nu hittade jag den och nu fungerar "Öppna ny flik" med "User Location" Google.

Tack Cecilia!

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, jag har inte laddat ner den speciellt vad jag vet utan bara fått den uppdaterad automatiskt. Men det ser ut som att det går att ladda ner beta-versionen från https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122/ rubriken Beta channel.

Kul att det löste sig :)

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...