Stim Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Har just uppdaterat FF och undrar om det fortfarande inte går ställa in så ens startsida auto-öppnas då en ny flik öppnas? Om det går hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Jag har tillägget Tab Mix Plus och då kan man välja att något av följande ska visas när man gör en ny flik: Blank page Home page Current page Duplicate page User location https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 (edited) Tack, Cecilia! Ska testa. Lite märkligt att man inte kan göra det utan tilllägg. Hoppas möjligheten kommer småningom. Edited August 25, 2010 by Stim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Jag instämmer med Cecilias rekommendation. Näst efter Adblock Plus är Tab Mix Plus det mest oumbärliga tillägget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 (edited) Jag har mitt "Tab Mix Plus" (V 0.3.8.4) inställt så att när jag öppnar en ny flik (tab) så öppnas den med google.se (se bif. bild). Efter uppdatering till 3.6.9, så fungerar det inte. Det fungerar inte heller om jag väljer t ex "Home Page", jag får alltid bara en tom sida "Namnlös". /Sir_N Edited September 10, 2010 by Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Jag kör med enklare variant som heter NewTabUrl som fungerar bra med 3.6.9 https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2221/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Tack för den! Nu fungerar det som vanligt. Sannolikt kommer Tab Mix Plus att anpassas till senaste versionen, TMP kan ju lite mer än NewTabUrl. /Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Jag har tillägget Tab Mix Plus och då kan man välja att något av följande ska visas när man gör en ny flik: Blank page Home page Current page Duplicate page User location https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122/ Så fungerade det för mig också fram till FF V3.6.9, nu blir det bara en tom sida "Namnlös". NewTabUrl är ju en lösning, men jag är inte riktigt nöjd med den, jag saknar de möjligheter som TabMixPlus har och det går inte att ha båda aktiva. Jag har tillbringat åtskillig tid på att söka runt på nätet, men jag har inte hittat någon lösning. Du Cecilia brukar vara en fena på det här... Har du måhända något tips? /Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Jag brukar normalt vilja ha en tom sida när jag tar fram en ny flik, men nu ändrade jag till Location google.se och nu kommer Google upp när jag tar fram en ny flik. Det kan ju tänkas att någon inställning som gjorts tidigare är i konflikt med detta och ny version av Firefox. Längst ner i fönstret med inställningar finns en knapp Settings och där kan man återställa allt till standardvärden. Om du inte har ändrat väldigt mycket kan det kanske vara något för att få bort någon sådan sorts konflikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 New Tab King är ett annat alternativ, https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/10828/ , Tabberwocky kanske är nåt också https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/14439/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 (edited) Jag brukar normalt vilja ha en tom sida när jag tar fram en ny flik, men nu ändrade jag till Location google.se och nu kommer Google upp när jag tar fram en ny flik. Det kan ju tänkas att någon inställning som gjorts tidigare är i konflikt med detta och ny version av Firefox. Längst ner i fönstret med inställningar finns en knapp Settings och där kan man återställa allt till standardvärden. Om du inte har ändrat väldigt mycket kan det kanske vara något för att få bort någon sådan sorts konflikt. Tack för snabbt svar Cecilia! Har du uppdaterat till 3.6.10 som är den senaste versionen just nu? Jag har klickat på "Restore defaults" i "Settings" för TMP, som du nämner ovan, men det gjorde ingen skillnad. Även om jag väljer "Home Page" eller "Duplicate Page" så blir det en blank sida! Så här ser Tab-inställningar ut i Firefox: Och i TMP: Till "singlemalt": Tack för tipsen, men just nu skall jag försöka få TabMixPlus att funka som den gjorde tidigare. /Sir_N Edited September 19, 2010 by Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Jo då, jag har 3.6.10. Enda skillnaden mellan 3.6.9 och 3.6.10 är en rättning av något som var nytt/ändrat i 3.6.9 men orsakade att Firefox kraschade i en del datorer. Men vad har du för version av Tab Mix Plus? Jag har 0.3.8.5pre.100918a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 (edited) Nej, jag har V 0.3.8.4. Var hittade du Betan, jag gjorde en sökning men såg ingen "pålitlig" downloadsite. Nu hittade jag den och nu fungerar "Öppna ny flik" med "User Location" Google. Tack Cecilia! Edited September 19, 2010 by Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 (edited) Ingen aning, jag har inte laddat ner den speciellt vad jag vet utan bara fått den uppdaterad automatiskt. Men det ser ut som att det går att ladda ner beta-versionen från https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122/ rubriken Beta channel. Kul att det löste sig Edited September 19, 2010 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts