Andreas Stenhall Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Ryktena börjar sprida sig men först 15 september får vi svaret http://www.zdnet.com/blog/microsoft/is-this-microsofts-new-internet-explorer-9-interface/7213 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Nu är ju risken i princip obefintlig att jag någonsin kommer börja använda IE men kan väl ändå förgylla några mindre upplysta websurfares tillvaro med mina åsikter. Normalt sett är jag för minimalism och gnäller ofta på hur t.ex Microsoft ska klämma in fan o hans moster i varenda litet program. Men detta tycker jag verkligen är att gå till överdrift. Hade det varit för 10 år sedan hade det kanske haft sin poäng men med dagens upplösningar får jag mer än tillräckligt utrymme för websidan samtidigt som jag har alla de vanliga funktionerna synliga. Och går man ner till lågupplösta mobiltelefoner så lär ju ingen välja det där ändå. Känns som att MS borde ta sig en funderare på vilka områden det är de egentligen borde banta ner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Det är nog ett steg i riktningen anpassat för alla olika format vi kommer att ha på våra enheter och skärmar framöver. Ser man på senaste Firefox så är den också minimalistik så det kan inte annat är innebära att det är en trend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Påminner väldigt mycket om Comodo Dragon & Google chrome. Avskalat & minimalistiskt med få alternativ till inställningar i sitt grundutförande men gissar de kommer funka bra ändå bara man hittar dem plugin som behövs efterhand...Kommer säkert bli tjusigt. Ställer mig lite undrande bara om hur de kommer sig varför inte MS hoppade på tåget om en mer enhanced virtual applied webbrowser när den tekniken som bäst just nu ligger i allas intressen och samtidigt bygger på bra skyddande lösningar. Förvånad faktiskt men håller tummarna för det kommer bli en snabbare vebbläsare för det är något många ser fram emot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 de säger att IE9 kommer vara riktig snabb o bra - bättre&snabbare än firefox och opera. kanske bara för att folk ska tänka om och köpa win7 från WINDOWSXP därför fixar Microsoft de bästa o snabba program för win7 men kommer icke fungera på XP hm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 MS fix en massa skit när IE8 släpptes för att alla prestandatester/javascriptester visade att webbläsaren låg hästlängder efter alla konkurrenter på detta område. Hur mycket skillnad detta gjorde i praktiken kan jag inte svara på men faktum är att MS nu fokuserar på att få IE9 så snabbt och effektivt som möjligt för att ligga i topp. Men, mycket kan ju hända och det dröjer länge innan vi ser att IE9 är färdigt, de långa ledtiderna mellan släppen av versioner ligger MS i fatet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 jag hoppas bara att den inte använder mycket CPU så som IE8 använder nu men beta kommer släppas den 15e september, när kommer den släppas som "Final version" efter september tror ni ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 de säger att IE9 kommer vara riktig snabb o bra - bättre&snabbare än firefox och opera. kanske bara för att folk ska tänka om och köpa win7 från WINDOWSXP därför fixar Microsoft de bästa o snabba program för win7 men kommer icke fungera på XP hm Personligen förstår jag inte riktigt snacket om snabbhet hit och snabbhet dit. För mig i alla fall har en halv sekund hit eller dit absolut ingen betydelse. Snabbare än Firefox? Jämför man då IE9 men Firefox 3 eller Firefox 4 som inom en överskådlig framtid kommer i en skarp version? På vilket sätt kommer IE9 att vara bättre än Firefox? Kommer man att kunna installera Firefox tilläggen i IE9? Nej, naturligtvis inte! Så då är den i mitt tycke inte bättre än Firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 följ nedräkningen för IE9 Beta här http://www.beautyoftheweb.com/?fbid=5eMZjRyc1lf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Om det stämmer så 95/100 i ACID3, en klar förbättring Kanske läge att döpa om tråden och göra den till ie9 beta testa diskussion. Edited September 15, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Releasen uppskjuten pga okänd anledning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Källa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Källa? neowin.net men kan inte hitta artikeln nu!?! Edited September 15, 2010 by vajlent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Det är inte utan undran, man kollar in bilden på nya IE9 och sedan undrar man hur det är tänkt. Kommer man att göra något bra eller blir det en flopp. Hitills har MS klarat sig bra fram till IE8. Många har problem med IE8 och har knallat över till andra webbbläsare. Ja vi får lungt avvakta underverket, som kan bli något extra bra, eller bara en flopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts