svallo Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Hej jag har precis installerat windows 7 ultimate 32, och nu ser jag att det är 75 gb upptaget utrymme på disken... windows 7 ska vad jag har försått ta ca 16 gb. är absolut inget datasnille men vore tacksam om någon kunde berätta vad jag har gjort fel eller vad som ska bort. Tack John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Gjorde du en helt ren installation där du formaterade C-disken innan du installerade Windows 7? Annars kan det tänkas att gamla filer sparats i nån katalog, har för mig den heter Windows.old eller något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 (edited) Windows 7 tar i praktiken betydligt mer än 16 GB, men om hela 75 GB är upptaget så har du förmodligen MINST en gammal installation kvar på disken. Titta i rooten på systemdisken (C:/) om du har en stor mapp som heter Windows.old... den kan du i så fall radera. Edit: Du måste förmodligen ändra ägarskap och rättigheter på mappen för att kunna ta bort den. Edited August 26, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 (edited) 75 GB låter alldeles för mycket, jag gjorde en ren W7 installation häromdagen efter att först blåst den tidigare disken med "killdisk" och hamnade inte i närheten av några 75 GB. Är nog en gammal installation som ligger kvar så kolla det är mitt tips. Edited August 27, 2010 by neo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts