Bihed Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Skulle kopiera bilder från ett usb-minne till ett annat. Istället flyttade jag filerna. Kom på att jag gjorde fel och avbröt. Detta gjorde att halva mappen med bilder hamnade på C-disken i temp-filer Den andra delen fanns fortfarande kvar i det ursprungliga usb-minnet. När jag till slut hittade de flyttade filerna var de komprimerade så att de är jättesmå. Har försökt att öppna dem i alla möjliga program, men de är fortfarande lika små. Hur ska jag få dem så stora som de var från början? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 (edited) Jag tror att du ganska enkelt kan återskapa dina bilder på usb-minnet med något recovery-program, typ Recuva eller RecoveryDesk, eftersom jag antar att du inte har hunnit skriva över filerna med något nytt! Edited August 28, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bihed Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 Tack för rådet. Nu har jag inte min dotters usb-minne här, men så fort jag kommer i kontakt med det ska jag ladda ner programmet och försöka återskapa de flyttade filerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Som sagt, säg till henne att inte använda USB-minnet under tiden så det inte är risk att något blir överskrivet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bihed Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 Tack, det ska jag göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bihed Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Måste skriva och tala om att det fungerade alldeles utmärkt med Recuva. Alla kort gick att återställa till ursprungsformatet. Dottern blev jätteglad och jag, hennes mamma, likaså. Tusen tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 (edited) Härligt att höra! Det brukar inte vara några problem när det inte handlar om rena hårdvarufel, bara man låter bli att skriva något mer till minnet. Föresten, markera gärna tråden som löst och ge e-son +1 på sitt inlägg. Edited September 10, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts