Gå till innehåll

uppdatering av Media Player 12


Sehnsucht

Recommended Posts

Varför tar det så lång tid för MP12 att uppdatera sig?

Så fort man startar en mp3 fil eller skall kolla på en film så skall det hållas på att uppdateras.

Går detta att stänga av,så man SJÄLV kan bestämma när datorn skall slöas ner för en mindre evighet??

Kan ju inte direkt påstå att pyttemjuk tillverkar de mest användarvänliga programmen i världen.

Skämtsamt brukar jag säga att vill man ha en hjärtinfarkt så är det bara att sätta på en dator med bara pyttemjuk program.

post-11836-094505800 1283207425_thumb.jp

post-11836-024966100 1283211316_thumb.jp

Redigerad av Sehnsucht
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Mediaplayer uppdaterar biblioteket betyder inte enbart att den hämtar info från internet (refererar till din skärmdump). Den genomsöker ju även din hårddisk och kollar efter förändringar i ditt bibliotek. Exakt vilken tjänst du ska stänga av för att snabba upp detta vet jag inte.

Slöar detta ner ditt mediaanvändande på något vis? Ser liknande i min Mediaplayer men upplever inte att det påverkar prestandan i när jag spelar musik/film.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,det gör det.igår skulle jag kolla på film genom dvdspelaren i datorn.det laggade väldigt mycket p ga detta.

jag vill själv kunna välja när sådana här saker skall startas,inte att det är inbyggt från början.

vart stänger man av den automatiska uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte direkt påstå att pyttemjuk tillverkar de mest användarvänliga programmen i världen.

Skämtsamt brukar jag säga att vill man ha en hjärtinfarkt så är det bara att sätta på en dator med bara pyttemjuk program.

Kan bara instämma, vilket får mig att undra varför du tvunget ska använda WMP? Det finns ju så många andra mediaspelare med både färre och fler finesser, vilket man nu föredrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en egen tråd då jag försökte bli av med samma problem då jag ville använda biblioteks funktionen men enbart i Utforskaren.

Först måste du lära dig att inte använda bibliotek överhuvudtaget för bibliotek och WMP är tydligen syskon numera (WMP är numera den nya Utforskaren med inbyggd mediauppspelning i ett).

Så du måste öppna WMP, gå in under Organisera/(Arkiv?)-->Hantera Bibliotek och välja bort varje sökväg under respektive media, men Observera att detta tar bort dina ev. uppbyggda bibliotek i Utforskaren ifall du gjort sådana i Utforskaren.

Har du skapat en Hemgrupp (Homegroup)?, så bör du inaktivera Delning av bibliotek under delningsalternativ under Nätverks-och Delnings Center annars så kommer "Windows Media Player Network Sharing Service" (WMPNetworkSvc) som finns under Tjänster i Administratörs Verktygen att skanna dina bibliotek,

därför vill du använda Biblioteken i Utforskaren men inte WMP som mediaspelare så kommer "Windows Media Player Network Sharing Service" fortfarande söka dina bibliotek på information trots att du inte använder WMP, men tänk på att skapar du bibliotek i Utforskaren så skapas länkarna i WMP med automatik (de under "Hantera Bibliotek"). Men skulle du råka starta WMP om du använder Bibliotek, så startas en process som heter wmpshare.exe trots att WMPNetworkSvc är inaktiverat, så nog har de krånglat till det för dom som bara vill använda WMP som spelare och inte som autoscannerprogram för bibliotek.

Själv så använder jag KmPlayer KmPlayer 2.9.4.1437 Nedladdning.

Jag hoppas det blev förståeligt, (jag använder eng. rakt igenom så jag vet inte de svenska översättningarna).

Redigerad av Strator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara varför det skall ta flera timmar att uppdatera "mediebiblioteket"??

Sämre skit får man leta efter.Snacka om icke-användarvänligt program.

Datorn segar också ner när det skall hållas på att uppdateras.

Redigerad av Sehnsucht
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...