Gå till innehåll

Visa ditt skrivbord


Recommended Posts

Jag kör Windows 7 Ultimate x64 SP1 och vill visa ett wallpaper som jag fann nu för en stund sedan, det är inget märkvärdigt men i Windows 7 har möjlighet att skapa egna teman och ge dom namn, färgstil och ljud. Döpte temat till Windows 7 Bliss. Resultatet ser du här.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 418
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag kör Windows 7 Ultimate x64 SP1 och vill visa ett wallpaper som jag fann nu för en stund sedan, det är inget märkvärdigt men i Windows 7 har möjlighet att skapa egna teman och ge dom namn, färgstil och ljud. Döpte temat till Windows 7 Bliss. Resultatet ser du här.

//DAson

Snygg bakgrund, DAason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymden & bilder med inspiration från himmlavalvet med stjärnor är något vi aldrig slutar fascineras utav.

Man ser dem nyanserna återkommer ofta och blitt en favorit hos många.

Själv är man en sån där som alla som gillar "reklamkeppsar" - använder gärna Windows inspirerade teman :D

Kom å tänka på en annan grej.....

Verkar som dem flesta föredrar & köra med den vanligt förekommande Startpanelen i nederkanten.

Känns som den biten blivit svår & byta bort eller flytta, framstår kanske inte då som de Windows vi blivit vana vid.

Någon som kör med Docka här?

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så noga med motivet i bilden utan det är mest kontrast och färger som avgör om jag gillar en bakgrundsbild eller inte. DAson's bild är en typisk sådan mjuk och behaglig bild som jag skulle kunna ha, det enda lilla felet med den är att det är för skarpt vitt där stjärnan tittar fram bakom planeten, men det går ju att åtgärda själv.

Och Windows 7 aktivitetsfält är så praktiskt och diskret att jag inte kännt något behov att byta ut det. När jag körde med XP var jag dock väldigt trött på det fältet och hade inte Windows 7 räddat mig hade jag nog kört med någon docka eller liknande istället.

Sen är det också¨lite så att om man är en sådan som ofta hjälper andra med deras datorer, så är det faktiskt ganska praktiskt att köra original själv så man inte glömmer bort hur saker fungerar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en hel mapp med 120 olika wallpapers i min dator bl.a. vad kallar man det fantasy bilder eller nåt sånt. Och även en annan mapp med 140 snygga wallpapers, ett exempel ser ni här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt djup de var i den sista bilden, verkligen effektfull :)

Hade en del sparat förut (kanske inte riktigt lika snygg som ovan) men förlorade ganska många av dem efter ett dubblett sökningsprogram gick över styr på disken. Upptäckte inte felet i tid så många hann bli överskrivna. Helt livsfarliga en del program i den kategorin :D

@Nicklas

Jo det är sant, börjar man mixtra för mycket med installera de ena programmet efter de andra & funktioner m.m så dribblar man snart bort sig i hur saker brukar se ut från början. Rätt trevligt & ha mer än en st. dator på så vis, bra & ha något extra & jämföra med ibland. Bara en sån enkel grej som en virtuell maskin brukar funka jättebra i många lägen.

Håller med, 7:an blev ett snyggt uppsving. Både orb'en och genomskinligheten i panelen blev ju ett gott lyft. Själv så har man alltid gillat & ha panelen i bottenkanten. Blicken vill liksom gå dit :wub:

Sen fungerar den samtidigt bättre på längsled, får plats desto fler ikoner i aktivitetsfältet.

Speciellt nu i sjuan har man mer glädje av den funktionen - Aktivitetsfältet blev mer aktivt känns de som :)

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Min Dator 2 finns inte i min signatur. Jag har XP på den datorn och jag fann på Askvg.com ett 8 Skin Pack som jag tog hem och installerade idag. Logon screen har den nya coola mörkblåa bilden Manneman vet säkert vad jag menar med det. Och så vart Winver förändrat. Det kan ni se här. Internet Explorer 8 ikonen fick 9:ans utseende.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fick ett tips av en vän till mig att använda mig av det wallpaper som medföljer den Windows 7 version jag har på EeePC nämligen ett wallpaper från Windows 7 Starter. Och det har jag som wallpaper i mitt Windows 7, fast lite större upplösning.

Den ser ni här, jag tycker att det är snyggare än den original som medföljer sjuan. Är bara nyfiken på vad det det blir för wallpaper i 8:an.

//DAson

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Mitt senaste tillskott eftersom jag har 2 skärmar då blir det 2 olika bakgrunder. W7 har ingen möjlighet till att ha 2 olika wallpapers och då finns en enkel lösning ett program som heter DisplayFusion.

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Väcker nytt liv i tråden med ett av mest omtalade Windows någonsin just nu. Nämligen Windows 8. Ett litet smakprov på hur det kan se ut

//DAson

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Den som inte vill eller har lust att installera W8 Consumer Preview kan istället använda ett tema, mer info se här: http://www.askvg.com/download-windows-8-theme-for-windows-7/ jag har det temat men behöver inte visa det eftersom det finns en bild på hemsidan som visar på hur den ser ut. http://media.askvg.com/articles/images3/Windows_8_Theme_Windows_7.png

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem som har ett engelsk Windows 7 kan enkelt få fram dem dolda teman som finns i operativsystemet. Dem som sitter med ett svenskt Windows 7 kan inte göra det. Men om du vill ha dem teman som ingår i den engelska versionen av Windows 7, kan laddas ned härifrån: http://www.redmondpie.com/windows-7-themes/ det funkar att använda dessa teman!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...