Gå till innehåll

Visa ditt skrivbord


Recommended Posts

  • Svar 418
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det är lite offtopic men varför inte pinna de vanligaste programmen till taskbaren, speciellt med tanke på hur mycket du har pinnat på startmenyn.

Dum fråga säkert men hur får man fram rubrikerna som Program, Spel osv?

Vilken storfuskare du är föresten! ;)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har åter tagit tillbaka Windows 7 och med detta Windows 8 tema. Temat heter Windows 8 RTM och bilden är från första testversionen av Windows 8. Nämligen Windows 8 Developer Preview om nån minns den!?!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fann denna precis nu: http://www.askvg.com/download-windows-8-metro-ui-inspired-windows-xp-luna-theme-for-windows-7/ visar inte hur det det ser ut på mitt skrivbord. Bilden kan ni se här: http://media.askvg.com/articles/images4/Download_Metro_Luna_Theme_Windows_7.png Cool design Metro+Luna.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag hoppas att jag nu gör rätt.  Vet egentligen inte hur man gör, men tänkte: Jag testar mig fram utan att fråga er.  Så vi får se hur det går.  Det känns rätt än så länge.   Skrivbordet är inget att hurra för, men jag är en person som föredrar speeden framför skönheten, så jag använder mig av windows klassisk.    =)   

post-17576-0-82573200-1356819616_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ha gått bra misshipop.  Ojoj man blir lite nostalgisk när man ser det där. :)

 

Ja, det gick bra och nu vet jag hur man gör. Whoohoo!:D   

 

hehe ja, det blir man nog.  Dock så har jag alltid innan haft olika bakgrundsbilder och använt mig av windowblinds och liknande.  Men så fick jag veta att datorn blir snabbare och bättre då man använder sig utav window klassisk. =)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gör det någon märkbar skillnad på en modern dator?

 

På en äldre XP-burk (1 GB RAM) har jag inaktiverat tjänsten Themes. Spar väl ett par MB RAM, men ger ingen chockerande prestandaförbättring.

 

Att undvika tredjepartsprogram kan nog vara bra, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...