Gå till innehåll

Visa ditt skrivbord


Recommended Posts

Inget nytt bara ett egetgjort tema som vanligt. Operativsystemet är Windows 8 x64 Svensk. Och dagens tema ser ut så här. Bytte till nåt annat passande..

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 418
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag kör Windows 7 Home Premium x64 Svensk och temat är Windows 8 Consumer Preview. Logonscreen är också ifrån Windows 8 Consumer Preview jag gillar dess isblåa färg i temat. Ville ha ett Windows med den "riktiga" Start-menyn. För att få ett annat utseende på min inloggningsskärm så använde jag programmet Win7 Logon Background Changer.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En favorit till ett wallpaper som ni vet fanns i Windows 7 betan som kom januari 2009. Så här ser den ut om ni minns den. Har nu bytt till Windows 8 Release Preview temat och den bild som fanns i sista testversionen av Windows 8 den som fanns på låsskärmen.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Såg ett videoklipp på Youtube som där någon pratade om Steam & Windows 8, Och där fann jag denna fina bild som jag nu har som skrivbordsbakgrund i Windows 8. Istället för att visa det så kan jag dela med mig av bilden. Bilden heter nåt helt annat men jag döpte den till Water.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Som ni ser på denna bild så är det ett Windows 8 RTM tema för Windows 7 med exakt likadant ljud. Har lagt till 1 modifiering nämligen Start i form av nya loggan som finns i det "riktiga" Windows 8. Och rocketdock med Charmsbaren som finns även den i Windows 8.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt!

 

Tips för att få det att se ut som 8:an? Hitta en "orb" som är transparnt... och i RocketDock så gör dockbakgrunden också helt transparent... i desktopläget är Charmbar genomskinlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann en Start Orb till Windows 7 som gjorde så att Start vart transparent i Windows 7.Rocketdock låter jag va som den är, huvudsaken att Start inte syns.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också en sak till som passar och det är IE10 som kom förra veckan passar bra till min W8 mod. Fann filer för att modda systemfilerna men dessa ställde till problem så jag fick återställa Windows.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Och nu har jag en W8 moddning till och det är Mosaic för att efterlikna gränssnittet Metro som nu heter Windows 8. Den ser ut så här. Den är lite småbuggig att använda försöker jag med att lägga till en widget t.ex. Music så kraschar Mosaic.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Med risk för att vara tråkig, vore det inte lättare att köpa Windows 8? :)

 

Den varianten har jag aldrig sett förr. Precis tvärtom.

Folk som köper Win8 vill ha det i botten, men har vilda problem att bygga om "fasaden" till Win7 ;)

 

men okej, har man ingen tidsbrist så varför inte..

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla datorer här hemma är Windows 8 förutom en laptop med Windows 7 som jag leker en del med... och har lagt ner lite arbete på att få se det att se ut som Windows 8. Varför? För att det går och för att det är roligt!

 

Personligen tycker jag det är roligt att "mecka" med utseendet i de olika operativsystemen och jag har gjort det på avancerad nivå sedan lång tid tillbaka. Inte bara för utseendets skull... det ger också en djupare insikt hur det visuella är uppbyggt i ett OS. Jag lägger inte ner speciellt mycket tid på det längre... men hellre det än att vara social på Facebook eller att se ett skitprogram på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Håller mig borta att modda mitt WIndows 7. Moddade Start så att den såg ut som den i Windows 8 men en sak man gör det på egen risk för det gick inte att återställa till originalet av Start. Nytt wallpaper passande min Speldator.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...