Gå till innehåll

Visa ditt skrivbord


Recommended Posts

Riktlinjer för postning:

1: Ange i ditt inlägg vilket operativsystem du använder på bilden.

2: Ange gärna om du har några speciella program igång som är moddade

3: Om möjligt ska du ange var de olika elementen finns att hitta. Vet du inte var du hittade dem så var beredd på att dela med dig till andra. Detta är en riktlinje med undantag. Ibland FÅR man inte dela med sig då det kan vara sk WIP (work in progress).

4: Alla har rätt att posta.

5: Har man starka negativa åsikter kring andra medlemmars smak så håller man det för sig själv. Det går att kommentera snällt även om man själv inte gillar vad man ser.

6: För övrigt gäller de vanliga forumreglerna.


// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 418
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Op: Windows 7 x64 home premium

Walllpaper: http://wallbase.net/search Sök på wood

Startorb: Pimpad med Windows 7 Start Button Changer v 2.6 själva iconen från devianart

Visa inte Skrivbordet nere i höger hörn: Windows 7 Show Desktop Button Remover

Rainmeter : skins från http://customize.org/rainmeter

config:

rain.jpg

Thema Soft 2.0 beta från devianart

Skrivbord%20_sept.PNG

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Sista XP skrivbordet!

Eget fotografi, givetvis!

Vista Sidebar

Nytt hårdvarukit beställt!(Sen blir det Win 7 för hela slanten, eller kanske Dual Boot!)

post-10900-055418700 1286877295_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya burken!

Antec cabinet, AMD Athlon II X4 640, 4.0GB Dubbel-Kanal DDR3, Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-880GA-UD3H (Socket M2), BenQG2222HDL @ 1920x1080

ATI Radeon HD 4250, 488GB Western Digital WDC WD5000AADS-14S9B1 ATA Device, NEC DVD_RW ND-3500AG SCSI CdRom Device, Realtek High Definition Audio, Skrivbords tema: Blue Water, (Windows)

post-10900-060708900 1287126065_thumb.jp

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har det inte hänt så mycket det senaste halvåret... fastnar för det minimalistiska.

Windows 7 Ultimate

VS Soft V2 moddad av mig

Token Light ikoner över hela systemet

Grid Res Wallpaper

Start Orb Two Lines

Mycket av detta är egna modifikationer, men allt har sitt ursprung på DeviantArt. Fråga om du vill ha något!

post-738-086668300 1287297877_thumb.png

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har det inte hänt så mycket det senaste halvåret... fastnar för det minimalistiska.

Windows 7 Ultimate

VS Soft V2 moddad av mig

Token Light ikoner över hela systemet

Grid Res Wallpaper

Start Orb Two Lines

Mycket av detta är egna modifikationer, men allt har sitt ursprung på DeviantArt. Fråga om du vill ha något!

post-738-086668300 1287297877_thumb.png

// Manneman

hur får du tokens i startmenyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program jag har i startmenyn är fasta... dvs inte "senast använda". De program jag själv har i startmenyn är moddade via programmets respektive .exe eller .dll filer. Men det finns ett enklare sätt: För varje program du har i din startmeny skapar du en genväg på skrivbordet. Byt ikonen på den där och placera den på startmenyn. Se bara till att ta bort orginalikonen från startmenyn först, innan du lägger till de nya från skrivbordet. Alltså... t ex IE orginal på startmenyn måste du välja "Ta bort från startmenyn" innan du lägger till den du har skapat på skrivbordet.

När allt är klart kan du radera de som ligger på skrivbordet.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är evigheter sen jag visade upp nåt i detta forum så det är högtid för det. Jag kör Windows XP Professional SP3 och temat heter INVI 4XP och den fann jag här: http://customize.org/xpthemes för dem som fortfarande använder Windows XP kan ladda ned teman därifrån som jag har gjort. Jag har inte ändrat nåt bara lagt in INVI 4XP det fanns 2 st filer som ska in i System32 men dessa låter jag bli för säkerhets skull. Temat ser ni här.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...