Gå till innehåll

Acer Aspire 3203 bootar ej


Hans42

Recommended Posts

Jag köpte även ett nätaggregat 500W ATX12V 2.2 men det skulle jag inte ha gjort. För det är ju andra kontakter, dvs mainboardkontakten är mindre och han bara 20 stift och mitt gamla har 24. Så det passar inte. :(

Det nya agget har troligen en 4-polig kontakt som passar vid sidan av den 20-poliga... kolla det först! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så rätt, så rätt! Nu finns det hopp igen!

- - - - - - - - -

Det ny nätaggregatet funkar fint! Men tyvärr hjälpte det inte, datorn bootar inte igång.

Om jag nu skulle köpa ett moderkort och en ny CPU så återstår bara minnena. Kan alla fyra minnena ha pajat samtidigt? I så fall kanske jag skulle offra en slant påp att köpa ett nytt minne och testa med. Kan det vara nåt?

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ny nätaggregatet funkar fint! Men tyvärr hjälpte det inte, datorn bootar inte igång.

Då lutar det dessvärre åt moderkortet. Kanske du skulle prova en reklamation? Du har ju faktiskt garanti kvar. Plocka ur extradisken och låtsas som det regnar. Byter du moderkort själv, så har du troligen förverkat Windowslicensen, för jag antar att det är OEM?

Om jag nu skulle köpa ett moderkort och en ny CPU så återstår bara minnena. Kan alla fyra minnena ha pajat samtidigt? I så fall kanske jag skulle offra en slant påp att köpa ett nytt minne och testa med. Kan det vara nåt?

Alla 4 modulerna på en gång är i det närmaste uteslutet.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp deet är OEM och trist att förlora den. Jag sskall tänka över saken och prata med Acer.

Man kan ju alltid betala för reparationen. Det kanske lönar sig jmf att pula själv och missa OEM på köpet.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp deet är OEM och trist att förlora den. Jag sskall tänka över saken och prata med Acer.

Man kan ju alltid betala för reparationen. Det kanske lönar sig jmf att pula själv och missa OEM på köpet.

Skulle du inte få utnyttja garantin, ber du om ett kostnadsförslag... låt dom inte reparera innan du vet vad det kostar. Men en human återförsäljare låter det gå på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag fått tillbaka min dator. Det var grafikkortet som hade lagt av. Således behövdes inget ingrepp i form av ominstallation av Windows7 etc. Härligt! Och helt gratis!

Tack för att jag fick rådet att lämna in datorn och chansa på att garantin skulle gälla! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...