hez Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 om man öppnar en bild i IE så anpassas den till fönstret om den är för stor som standard, går det att ändra så att standarden är att den är i orginalstorlek istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Det får du , så länge som bilden är mindre än fönstret... Annars om du vill stänga av den funktionen i Internet Explorer... Verktyg -> Internet Alternativ -> Fliken Avancerat, scrolla ner till "multimedia" -> avmarkera "Enable Automatic Image Resizing"...det heter något annat i den svenska versionen...men du hittar säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted February 4, 2006 Author Share Posted February 4, 2006 när jag gör det så blir bilderna alltid i orginal storlet, kan inte förminska, nått sätt att få dom i orginal storlet och sen kunna förminska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 , Om du har som orginalet, att bilden ska vara inom fönstret, så har du, vid varje bild som är ändrad för att passa fönstret, en liten ikon i nedre högra hörnet. Tryck på den och bilden expanderar till orginalstorlek. För att få tillbaka, tryck på autoresize ikonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted February 4, 2006 Author Share Posted February 4, 2006 jo det vet jag, men tänkte om det finns så den blir stor från början, sen att man kan trycka för att få mindre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Detta är de alternativ som jag känner till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts