Jump to content

Problem med installation av Windows 7

crillee

Recommended Posts

Hej!

Jag har försökt installera windows 7 på min dator, första gången jag försökte så kommer den här nya blå bakgruden och musen sen så flimmra bilden så jag satte i nytt grafikkort då försvann flimmret men sen kommer jag inte vidare för den stannar i den blå bakgruden och musen går inte att röra. Jag har uppdaterat min bios också.

Moderkortet heter, M2A-VM HDMI AM2 socket

Dual core processor 64-bitars AMD Athlon x2 4200+

Någon som kan ge mig något tips på vad jag kan göra? Har inga problem med att installera xp och vista.

Du kommer nog inte in i Windows Felsäkert läge då det låter som om installationen inte blir slutförd. Du måste köra om installationen med det andra gfx-kortet för att utesluta andra hårdvaru problem. Annars blir det samma rekommendation som Cecilia har, dra ut eventuella extra kort i datorn (tv-kort, ljudkort o.s.v.) innan installation.

Rent spontant låter det som om drivrutinerna som kommer med W7 installationen inte är kompatibla med någon av din hårdvara och då hjälper det inte att byta kort innan installationen är klar. Har du ett udda grafikkort?

Om din installation stannar på samma ställe varje gång kan det bero på en felaktig W7dvd, om du har en "hembränd" bränn en ny på lägsta möjliga hastighet.

Felet med en stoppad installation kan även bero på felaktiga CMOS-inställningar för "system cache memory" och ram,prova att lägg in en "wait state" eller sänk timing så du får ett slöare minne under installationen. Fungerar det att installera kan du när det är färdigt, ändra tillbaka till tidigare inställning.