crillee Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Hej! Jag har försökt installera windows 7 på min dator, första gången jag försökte så kommer den här nya blå bakgruden och musen sen så flimmra bilden så jag satte i nytt grafikkort då försvann flimmret men sen kommer jag inte vidare för den stannar i den blå bakgruden och musen går inte att röra. Jag har uppdaterat min bios också. Moderkortet heter, M2A-VM HDMI AM2 socket Dual core processor 64-bitars AMD Athlon x2 4200+ Någon som kan ge mig något tips på vad jag kan göra? Har inga problem med att installera xp och vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Har du kört Windows 7 Upgrade Advisor innan du gav dig på att installera Windows 7? Då får du reda på kända problem när det gäller din hårdvara och Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crillee Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 körde den guiden precis och det var inga konstigheter allt va grönt förutom office 2007. Men när jag prova nu igen med installationen av windows 7 så komnmer jag nu till den blå bakgrunden sen efter några minuter startar datorn bara om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Har du tagit bort externa prylar förutom tangentbord och mus? Sedan får nog andra fylla på med mer tips. Kan nog underlätta om du berättar hur långt in i installationen du kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strator Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Du kommer nog inte in i Windows Felsäkert läge då det låter som om installationen inte blir slutförd. Du måste köra om installationen med det andra gfx-kortet för att utesluta andra hårdvaru problem. Annars blir det samma rekommendation som Cecilia har, dra ut eventuella extra kort i datorn (tv-kort, ljudkort o.s.v.) innan installation. Rent spontant låter det som om drivrutinerna som kommer med W7 installationen inte är kompatibla med någon av din hårdvara och då hjälper det inte att byta kort innan installationen är klar. Har du ett udda grafikkort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Om din installation stannar på samma ställe varje gång kan det bero på en felaktig W7dvd, om du har en "hembränd" bränn en ny på lägsta möjliga hastighet. Felet med en stoppad installation kan även bero på felaktiga CMOS-inställningar för "system cache memory" och ram,prova att lägg in en "wait state" eller sänk timing så du får ett slöare minne under installationen. Fungerar det att installera kan du när det är färdigt, ändra tillbaka till tidigare inställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts