Ralf Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Hejsan ! Undrar bara hur eller om man kan göra något åt det , Kan ej skicka ut mail när min VPN är på , är det så att man måste göra en inställning ? . Någon som vet hur man löser detta ? Mvh / R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 När du ansluter till VPN ansluter du till ett helt annat nät än det du sitter på, och har du exempelvis Telia som bredbandsleverantör använder du vanligtvis deras SMTP-server för att skicka mail. När du kör VPN kommer du som sagt på ett annat nät och då tillåter i vårt exempel inte Telia att du skickar via deras SMTP-server. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralf Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Hejsan Andreas Tack för ditt svar , så med andra ord det kommer ej funka. Det jag kör med Gmail i Thunderbird. Mvh / R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Ok, då kan det vara så att "VPN-anslutningen" har begränsningar för SMTP, kolla upp detta med leverantören/företaget som har VPN-anslutningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralf Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Okej... Tackar det skall jag göra ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Tror vi har samma problem Detta meddelande får jag upp när jag ska skicka eller svara på mail: Det gick inte att skicka meddelandet.Meddelandet kunde inte skickas eftersom anslutningen till SMTP-servern smtp.googlemail.com förföll. Försök igen eller kontakta din nätverksadministratör. Vet ej om det har med VPN och göra eller vad det är som inte går? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts