Gå till innehåll

Ikoners plats på skrivbordet


joergen

Recommended Posts

Jag har ett stort antal ikoner på skrivbordet. Jag kan inte få dem att fylla hela skrivbordet utan endast den vänstra delen av skärmen upp till c:a 70% av skärmbredden.Flyttar jag ut dem till högerdelen av skärmen, byter användare och sedan loggar in igen har de flyttats tillbaka till vänsterdelen. Störande eftersom också den ordning jag lagt upp mellan dem ändras vid flytten. Tror problemet är kopplat till bildskärmsupplösningen (?). Jag kör med bildskärmsinställning "Standardbildskärm" med högsta tillgängliga upplösning 1920*1280. Inställning för plug&playskärm (sådan ej ansluten) står på högsta dvs 1280*768. Hur kan jag använda hela skärmen för att placera ut ikoner på så att de stannar kvar i det läge jag placerat dem?

Systeminfo från diagnostikrapport Norton 360:

============================================

Tillverkare av grafikkort Intel Corporation

Grafikkort Intel® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

Datum 2006-02-07

Version 6.14.10.4497

Tillverkare av grafikkort Intel Corporation

Grafikkort Intel® 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

Datum 2006-02-07

Version 6.14.10.4497

Tillverkare av grafikkort Winvnc Video hook driver

Grafikkort Winvnc video hook driver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla bra och genant enkelt! Självklart fylls ikontabellen kolumnvis från vänster. Hade helt enkelt inte tillräckligt många ikoner för att fylla skärmytan...... Lurades av att hela skärmen fylldes vid lägre upplösning, men beror givetvis på att ikonerna då är större. Tack! (:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...