e-son Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Någon som känner till NVIDIA Inspector? Jag har startat och försökt undersöka lite, och utöver den uppenbara info-funktionen finns det funktioner som påstås kunna både överklocka grafikkortet och konfigurera om grafikdrivrutinen. Bland annat så finns det +250 förinställda grafikprofiler som man kan slå på med bara ett knapptryck... massor av profiler optimerade för div. spel t.ex. Mycket intressant, men nu är ju detta inget man vågar testa hur som helst om man inte råkar sitta på en hög med arbetslösa grafikkort. Någon som vet något? Quote
si3rra Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 (edited) Varning, många bilder inget för gamla modemuppkopplare Om det är dessa du tänker på? Så är det (väl) samma inställningar som du kan ändra här: och här: Så just dessa borde var helt riskfria att ändra på. Fast om man är inne på dena här (overclocking) så är det väl risk att man ställer till något Om man inte är erfaren och har koll på det där med överklockning.. Edited September 14, 2010 by si3rra Quote
e-son Posted September 14, 2010 Author Posted September 14, 2010 Inställningarna i bildskärmsegenskaper har jag inte till mitt kort... hänvisar till nvidia kontrollpanel, och där finns dom inte heller. Annars går det mesta att hitta. Överklockningen verkar som du säger, lite vansklig. Quote
Recommended Posts