Gå till innehåll

Vilken är den bästa ASUS laptopen?


Macksis

Recommended Posts

Planerar att köpa ny dator. Min första om jag ska vara helt ärlig :rolleyes:

är nästan helt hundra på att jag ska skaffa en Asus. Har aldrig hört någon säga något illa om dem och de verkar alltid ligga bland toppen vid underskningar.

Blir bara så förvirrad varenda gång jag surfar efter en, det finns så många att välja bland på så ibland känner man sig lite vilse :unsure:

Behöver den för att surfa internet enkelt och smidigt, titta på film, videoskypa, Office användning, enkla dataspel osv. Så ganska enkla saker alltså.

Föredrar den glossiga, svarta ytan på "skalet", om man får lov att vara petig.

Vill helst inte lägga mer än 7000 kr, gärna mindre. Finns det några möjligheter med Asus?

är inte särskillt datakompetent när det kommer till termer och fraser, så gärna så enkla förklaringar som möjligt snälla.

Ps. vissa kanske tycker att jag borde skaffa en enklare modell eftersom jag inte ska använda den till så avancerad saker, men jag tycker att Asusen verkar bra och jag vill inte behöva köpa ny dator ofta utan istället satsa pa denna som dessutom har en 2 rs garanti.

Asus UL80VT - A1 verkar bra, asikter? Lite dyr dock.

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Med enkla spel menar jag spel som barn spelar, Disney etc (min systerson kommer att vilja spela)

Har också funderat på andra modeller. Var ett tag inne på HP Pavilion 6dv modellen, men sen läste jag en hel del recensioner om att the motherboard inte fungerade och eftersom fläkten sitter pa undersidan överhettades den ibland.

Dell verkar vara en modell man antingen älskar eller avskyr. Har aldrig riktigt gillat designen pa dem, eller så har jag bara aldrig lyckats hitta en snygg variant.

Hört att Toshiba Satelite modellerna ska vara ganska pålitliga. Toshiba Satellite L650 verkade bra, men sedan läste jag att ljudet var skräp. Någon annan speciell modell som skulle kunna rekommenderas eftersom bra ljud prioriteras högt?

Tar gärna emot tips på andra märken som skulle vara bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Med enkla spel menar jag spel som barn spelar, Disney etc (min systerson kommer att vilja spela)

Har också funderat på andra modeller. Var ett tag inne på HP Pavilion 6dv modellen, men sen läste jag en hel del recensioner om att the motherboard inte fungerade och eftersom fläkten sitter pa undersidan överhettades den ibland.

Dell verkar vara en modell man antingen älskar eller avskyr. Har aldrig riktigt gillat designen pa dem, eller så har jag bara aldrig lyckats hitta en snygg variant.

Hört att Toshiba Satelite modellerna ska vara ganska pålitliga. Toshiba Satellite L650 verkade bra, men sedan läste jag att ljudet var skräp. Någon annan speciell modell som skulle kunna rekommenderas eftersom bra ljud prioriteras högt?

Tar gärna emot tips på andra märken som skulle vara bättre!

Om du vill ha bra ljud så skulle jag rekommendera nästan vilken billig laptop som helst och köpa till extra högtalare. Sen undrar jag om du har storlekskrav på skärmen. 15 tum el större? Ska den ha inbyggd kamera? Bluetooth? Fyll gärna på så är det lättare att ta fram en som passar dina krav! :)

Redigerad av Pusher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ok.

Helst inte större än 15,6, gillar inte nar skarmen ar for stor.

Har hittat denna Min länk verkar passande, men funderar om man kommer att bli irriterad på att skärmen bara ligger pa 12 när man kollar på film osv. Hmm.. Skulle försöka hitta en liknande fast med åtminstonde 13 skarm. Har aldrig använt en minidator eller 12 tum så jag vet inte hur det skulle kännas, ska mest ha den hemma sa den behover inte vara pyttig. Kan man kolla film pa en 12 nagorlunda?

Har ar det jag letar efter:

Inbyggd kamera & mikrofon

Nagorlunda ljud (om man nu kan fa det utan hogtalare hihi)

Windows 7

USB uttag

DVD

Bra lagringskapacitet

Bra processorhastighet

Snygg design (later nog som en typiskt tjej nar jag sager detta, men foredrar de svarta modellerna framfor de i silver haha)Inte for tjock och bökig, men samtidigt vill man ju inte behova oroa sig for att den ska gav av pa mitten nar man oppnar den )

Dubbelkärnig (for det ar val det som gor att man latt kan multitaska eller ar det RAM? )

Nagorlunda batteritid

Bra grafik (behover inget for avancerat eftersom jag inte ska spela mycket, men anda hyggligt)

Helst inte mer an max runt 2,5 kg

Vet inte om jag skulle anvande blatanden sa mycket sa det kanns inte sa viktigt

Finns sakert massa mer jag borde ta med men kan inte komma pa nagor mer just nu... Ar inte data term kunnig sa kan inte saga hur manga GB eller GHz den maste ha

Tack for all hjalp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...