Gå till innehåll

Internet Explorer 9 [beta 1]


si3rra

Recommended Posts

...öppnade då Bredbandskollen, men den sidan klarade inte IE9 av ,ngt fel troligen

Jodå, IE9 klarar allt bredbandskollen, men eftersom den är så ny så finns det nog en och annan sida som inte känner igen IE9 och därför avvisar den, däribland förmodligen bredbandskollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jodå, IE9 klarar allt bredbandskollen, men eftersom den är så ny så finns det nog en och annan sida som inte känner igen IE9 och därför avvisar den, däribland förmodligen bredbandskollen.

Brant inlärningskurva då! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade du ner x64 installationen? i så fall så ska du som vanligt ha 2 genväger på startmenyn en för 32 och en för 64.. (så länge du kör 64 bitars Windows)

Annars finns ju 64 versionen i "Program Files" (och 32 bitars i Program Files(x86).

Såg du även att det kom flash med stöd för 64 bitars versionen? (har för mig att du efterfrågat detta)

Om du har en 64 bits version av Op så kan du inte installera 32 bits versionen

post-9713-024033000 1284618419_thumb.png

Jo jag såg att flash kom men nu har jag inga problem med de problematiska sidorna (försäkringskassan)(swedbank) iom ie9 beta

Använder inte Ie så mycket

Men nu är den ju faktiskt så mycket snabbare än skräpet FF Som är så segt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja över förväntan i vilket fall!

Trevlig att använda!

Snabbare.............??

Men klart ngt som ska bli intressant att följa mot färdig produkt!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade nyss ner ie9 beta 64bit till min W7 64-bit laptop, men jag får blanka (vita) sidor i browsern, drar jag musen över reagerar den på länkar och bilder på den aktuella sidan, som alltså är helt vit... (se bilaga - skärmdump) Nån som känner igen detta och har någon lösning?

bilaga.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade nyss ner ie9 beta 64bit till min W7 64-bit laptop, men jag får blanka (vita) sidor i browsern, drar jag musen över reagerar den på länkar och bilder på den aktuella sidan, som alltså är helt vit... (se bilaga - skärmdump) Nån som känner igen detta och har någon lösning?

Prova uppdatera drivrutinen för ditt grafikkkort, samt kontrollera på Windows update så du har de senaste uppdateringarna installerade,

om detta inte hjälper så gå in på Verktyg, internetalternativ, under fliken avancerat, så finns alternativet "använd programvarurendrering istället för GPU-rendrering*"

Prova kryssa för denna och se om det löser ditt problem iaf tillfälligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en lösning på problemet med att installera IE9. Vad som ställde till med att Internet Explorer har slutat fungera berodde på Tillägg som var installerade i IE8. Så jag fann detta enkla tips på hur snabbt och enkelt man inaktiverar tilläggen som är kompatibla med IE8 men inte med IE9. http://blogs.msdn.com/b/robmar/archive/2010/09/15/running-internet-explorer-9-beta-problems-without-addons-use-iexplore-exe-extoff.aspx Så då när jag körde kommandot så vart tilläggen inaktiverade och jag kunde starta IE9 Betan utan problem!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova uppdatera drivrutinen för ditt grafikkkort, samt kontrollera på Windows update så du har de senaste uppdateringarna installerade.

Där ser man vad lite färska drivrutiner kan åstadkomma! Tack för hjälpen!

/J

PS. Vid närmare undersökning var det inställningarna i Internetalternativ som hjälpte...

Redigerad av jelc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg till i FÄLTET favoriter, hur får man det på IE9 ?

kolla hur det ser ut på IE8

'

Klicka på stjärnan med den gröna pilen så hamnar den där du vill. OM du har sidan som du vill ha i fältet favoriter öppnad

Men fortfarande vill man ha så att en ny flik öppnas när man klickar på ett bokmärke nu måste man högerklicka och välja Öppna i ny flik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade nyss ner ie9 beta 64bit till min W7 64-bit laptop, men jag får blanka (vita) sidor i browsern, drar jag musen över reagerar den på länkar och bilder på den aktuella sidan, som alltså är helt vit... (se bilaga - skärmdump) Nån som känner igen detta och har någon lösning?

oxå upplevt det flera gånger nu, väldigt irriterande, lika så fungerar inte bilder ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...