Gå till innehåll

Skriva på DVD och CD skivor


CGD

Recommended Posts

Jag har en Canon skrivare och fick då med programmet CD LabelPrint. Det har några nackdelar varav en är att det inte skriver tillräckligt långt in på skivorna. Har ni något förslag på andra, gärna gratis, program som kan fixa detta bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om ni tittar på en "riktig" DVD eller CD så är de målade så långt in att det bara är hålet som är omålat. Detta är 17 mm. Till min skrivare en Canon Pixma 4000 var det CD-LabelPrint 1.3.0 som följde med.

När jag i programmet öppnar det fönster som PCGuiden visar fortsätter jag genom att välja just CD LabelPrint. I det nya fönster som då öppnas finns en ruta "Adjust Circel Size" där man kan ställa in hur långt in på skivan man skall skriva. Där står det att minsta måttet är 17 mm men det minsta som jag har kunnat ställa in är 33 mm.

Jag vet inte hur jag skall få cirkeln mindre. Det är kanske inte bara till att ta vilket program som helst utan jag antar att det måste vara anpassat till i detta fall just Canon. Man lägger ju skivan på en plåt som sedan dras in i skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...