hhampe Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Hej! Fick ny dator idag, jag testade sen kom det upp några uppdateringar som jag skulle göra, sen startade jag om datorn, och det står bara "Konfiguration av Windows förbereds. . . Stäng inte av datorn". Jag har Packard bell (iMedia). Fast att där står stäng inte av datorn, så har jag gjort det, men det kommer ändå upp igen, jag hade bråttom när jag fick datorn Snälla hjälp mig, jag har fått datorn vill inte sabba den. /fick ingen skiva till. om man startar den i felsäkert läge fungerar det.. Men hur ska jag göra i felsäkert läge? Quote
OlleBull Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Välj senaste fungerande konfiguration om valet finns och funkar det sedan, kan du köra en diskkontroll. Quote
Nilsson Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 vad är det som inte funkar ? vänta bara tills du loggas in i windows 7 efter det står stäng inte av datorn ! Quote
LionKing Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Varför inte bara göra som det står? Alltså inte stänga datorn, utan vänta tills uppdateringen är klar. Quote
Nilsson Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Varför inte bara göra som det står? Alltså inte stänga datorn, utan vänta tills uppdateringen är klar. precis ? Quote
hhampe Posted September 21, 2010 Author Posted September 21, 2010 precis ? Verkar ju inte som det händer något? Men ska vänta nu tills 20.00 , annars gör jag som jag gjorde innan för att få igång den. Jag gick in i felsäkert läge, typ tryckte någonstans Sedan tryckte jag systemåterställning, sen startade om datorn, och det fungerade ;D btw.. deem som undrar, jag har en bärbar mac som jag skriver på nu Quote
Manneman Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Jag gick in i felsäkert läge, typ tryckte någonstans Sedan tryckte jag systemåterställning, sen startade om datorn, och det fungerade ;D Ja det är klart det fungerar då... sen kommer ju onekligen uppdateringarna igen. Quote
e-son Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 (edited) Skriv cmd i startmenyns sökfält. Högerklicka på cmd.exe och välj "Kör som administratör" Skriv net stop WuAuServ Gå till C://Windows och byt namn på mappen SoftwareDistribution, till OldSoftwareDistribution Gå tillbaka till kommandotolken och skriv net start WuAuServ För säkerhets skull... starta om datorn (Ovanstående går bra att göra i felsäkert läge om du inte kommer in i windows på normalt sätt) Gå till windows update och sök efter uppdateringar om dom inte kommer upp av sig själv. Updatera normalt och rör inte datorn förrän den är klar... och stäng framförallt inte av eller starta om förrän du blir ombedd att göra så. Edited September 21, 2010 by e-son Quote
Recommended Posts