Jump to content

Java 2-installation/användning

Alfons

Recommended Posts

Jag har laddat hem Java 2 men får problem när jag ska anpassa webläsaren Explorer 6.0 för Java 2. I installationsanvisningen för Java 2 anges att i Explorermenyns "Verktyg-Internetalternativ-Avancerat" skall rutan "Använd Java 2" ikryssas. Där har jag inte någon sådan rutan utan endast rutan Java 1.5.0_06. Jag har Window XP Home Edition, original, med webläsaren Explorer version 6.0.2900.2180 Hur åtgärda så att Java 2 blir "aktiverad" för användning?

Efter sökningen kom svaret: "Vi kunde inte avsöka din JRE inom rimlig tid.

Webbläsaren kanske inte använder senaste eller kompatibel JRE-version." MEN, det märkliga är att jag har installerat den senaste versionen av Java (1.5.0_06), vilket Windows anger när jag försöker installera den på nytt.

Hej

Kolla om du har satt "Disable" eller Avaktiverad på Java via

Verktyg > Hantera tilläggskomponenter.

Fick samma felmeddelande själv med IE7 och Javan var

ställd i "disable".

Hursomhelst efter aktivering så funkar då verifieringen och

man får upp följande:

Beskrivning Din miljö

Java Runtime-återförsäljare: Sun Microsystems Inc.

Java Runtime-version 1.5.0_06

Du har den senaste Java-versionen

8)

till min frågeställning är att jag inte kommer vidare på www.Always.se när jag angivit resmål o d och klickar på "Gå vidare". Även om jag stänger av Norton Antivirus och Norton brandvägg (båda i 2006 års originalversioner) kommer jag inte vidare. Jag har samma InternetVerktyg-inställningar som på min lap-top, som är nätverksansluten till min dator (som problemet gäller) och på laptopen kommer jag vidare! Always´ webavdelning kommer inte vidare med problemet om det inte är webläsaren Java som spökar. Men det tycks det ju inte vara. Jag kör Windows XP Home Edition i originalversion, som också är uppdaterat med alla prioriterade och ej prioriterade updates.