Gå till innehåll

Återställningspunkt


bobcat

Recommended Posts

Prova att stänga av återställningsfunktionen helt, starta om, och starta den igen. Testa sedan att skapa en punkt manuellt.

Tyvärr så får jag bara detta felmeddelande (Det saknas lagringsutrymme för att skapa lagringsfilen . (0x8004231F).)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så får jag bara detta felmeddelande (Det saknas lagringsutrymme för att skapa lagringsfilen . (0x8004231F).)

Det är för lite utrymme kvar på hårddisken enligt System Restore.

System Restore brukar kräva att en viss procent ska vara ledigt, typ 10-15 procent jag kommer inte ihåg exakt.

Prova med en Diskrensning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det något om du drar i reglaget? Ställ den i så fall på typ 5%... bara det inte överstiger dom 18GB du har kvar. Prova sedan att skapa en återställningspunkt igen. Kanhända du måste göra en omstart också.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det något om du drar i reglaget? Ställ den i så fall på typ 5%... bara det inte överstiger dom 18GB du har kvar. Prova sedan att skapa en återställningspunkt igen. Kanhända du måste göra en omstart också.

Har gjort som du föreslog, men fortf. så får jag samma felmeddelande som förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en lista på förslag till åtgärder... den kan du prova! Om du kör WMI.bat får du ha lite tålamod... den stoppar upp en stund oc det ser ut som det inte händer mer, men det gör det! Låt den gå tills kommandofönstret slocknar.

General Troubleshooting to Fix System Restore Issues

Detdär E-son , det är en överkurs så det är nog inget för mig att prova .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag föreslå.. eller fråga en sak?

Gå till Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Systemverktyg, Högerklicka Egenskaper, Säkerhet.

Vilka rättigheter har du?

Markera System, Där ska alla utom "särskilda behörigheter" vara markerade under "Tillåt"

Markera Administratörer, Där ska alla utom "särskilda behörigheter" vara markerade under "Tillåt"

Markera Användare, där ska Läsa och köra samt läsa vara markerat under "Tillåt"

Markera Alla, där ska Läsa och köra samt läsa vara markerat under "Tillåt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag föreslå.. eller fråga en sak?

Gå till Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Systemverktyg, Högerklicka Egenskaper, Säkerhet.

Vilka rättigheter har du?

Markera System, Där ska alla utom "särskilda behörigheter" vara markerade under "Tillåt"

Markera Administratörer, Där ska alla utom "särskilda behörigheter" vara markerade under "Tillåt"

Markera Användare, där ska Läsa och köra samt läsa vara markerat under "Tillåt"

Markera Alla, där ska Läsa och köra samt läsa vara markerat under "Tillåt"

Alla är ibockade tillåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du skulle kunna prova att köra kommandot sfc /scannow för att kontrollera om det finns korrupta eller saknade filer efter Revo Uninstaller.

Öppna kommandotolken, cmd i sökrutan, tryck Enter, skriv i det "svarta fönstret" sfc /scannow

Windows kommer nu att leta igenom dina filer, och återställa trasiga eller saknade systemfiler.

http://support.microsoft.com/kb/929833

Det hjälper inte mot allt, men värt ett försök kanske.

Kanske off topic!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du skulle kunna prova att köra kommandot sfc /scannow för att kontrollera om det finns korrupta eller saknade filer efter Revo Uninstaller.

Öppna kommandotolken, cmd i sökrutan, tryck Enter, skriv i det "svarta fönstret" sfc /scannow

Windows kommer nu att leta igenom dina filer, och återställa trasiga eller saknade systemfiler.

http://support.microsoft.com/kb/929833

Det hjälper inte mot allt, men värt ett försök kanske.

Kanske off topic!

Mvh

Mats H

Svaret blev som väntat (Inga integritetsbrott hittades ).Tror att jag lägger ner projektet nu .Tack alla för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare i XP fanns ju ytterligare alt. dvs. döpa om mappen System Volume Information till "Old" (kommer inte ihåg exakta namnet, kanske helt oväsentligt).

Systemet skapar ju efteråt vid omstart automatiskt en ny mapp så funktionen återställs.

Antar man får stoppa anslutna tjänster först eller inaktivera övervakningen via System Egenskaperna för avsluta processer som körs (underlättar åtkomst till innehållet).

Därefter skaffar man behörighet till mappen genom "lägga till" sitt eget administratörskonto i "Säkerhets inställningarna"

Tänk bara på inaktivera grejer i Återställningsövervakningen också tar bort lagrade återställningspunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 7 har man löst problemet med återställninspunkter, som anpassas efter hur mycket utrymme man gett funktionen. I XP kan det vara bra att stänga av och slå på funktionen, när inge problem finns, för att rensa bort gamla punkter. Det går att ställa i registret hur ofta systemet ska skapa en återställningspunkt.i XP. På det viset verkar Windows 7 betydligt bättre, som ser till att utrymet räcker, och rensar när så behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...