Gå till innehåll

Problem med konfiguration av nätverksinst. efter "hängn


anolfsbol

Recommended Posts

Min XP Prof hängde sig och senare "återställdes efter allvarligt fel" då jag körde en test i musikprogrammet Ableton Live. Jag hade Firefox uppe också. Nu kan jag inte konfigurera ny internetanslutning, det händer ingenting när jag klickar på "nästa" efter att ha valt "modem" (händer ingenting vilket jag än väljer). Jag kommer inte heller åt "egenskaper" för den anslutning jag redan har (modem), jag högerklickar och väljer "egenskaper" men inget händer. När jag startar IE kommer anslutningen upp och går att ansluta med men ingen anslutning visas i taskbar. Försökte söka felet genom att använda felsökaren och hamnade i enhetshanteraren för att kolla efter "Portar". Men där visas inga! Har avinstallerat Firefox men ingen ändring. Har uppdaterad Norton Antivirus och brandvägg, har virussökt hela datorn. Är enligt Norton rent. Måste jag återinstallera XP eller går det att reparera? Kan det vara någon fil i registret som skadats?

Tacksam för svar o tips!

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst. Jag "reparerade" med XP-cd'n. Fick göra det 2 ggr, efter första så hade tangentbordet lagt av men se'n blev det OK.

Original-cd'n kunde inte läsas av driven, jag fick koppla ihop den gamla datorn (P233 MMX, Win 98) och kopiera den på drivarna där. Kopian var inga problem att läsa! SONY-driven är tydligen hårt specad och tillåter inte vad skit som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...