Gå till innehåll

Utforskar problem


pTr

Recommended Posts

Jag har utforskaren som en ikon nere i aktivitetsfältet (tror den låg där från början).

Och då sedan jag startade med W7 har jag kunnat lägga till olika platser i menyn som man får när man höger klickar på den. men nu går det inte längre.

Det kommer även fram en meny om man tar tex. en katalog och drar ner och håller på utforskar ikonen "Fäst i listan för utforskaren" men inget händer.

Nån som vet nått :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Högerklicka på Startknappen och välj: Egenskaper, Under tabben Startmenyn klickar du sen på Anpassa. Längst ner så kollar du om antalet på Nyligen använda objekt står på 0 (noll) i så fall trycker du i det antal program som du vill ska visas. Denna inställning påverkar även listan på aktivitetsfältet, så står den på 0 så visas inget där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på startknappen, välj Egenskaper. Du bör då vara på startmeny-tabben. Kolla att du har kryssat i dom 2 alternativen under Sekretess. Om så är fallet så vet jag inte vad det kan bero på, om du inte har varit och ändrat i nån policy-inställning? Du kan ju testa att logga in som administratör för att se om det gör nån skillnad, om du nu inte redan är det vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...