Gå till innehåll

Xp till Win7


blinn_ulof

Recommended Posts

Tjena, jag ska uppdatera mitt operativsystem från XP 32 bit till Win7 64 bit.

Jag försöker boota från en bränd skiva med Win7 64 bit, men texten: "The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum." kommer upp när jag väljer att boota från skivan.

Är det skivan som är kass eller finns det något man kan göra för att få till det hela?

Tacksam för svar.

//Blinn_ulof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hmm okej, grejen är den att det var en kompis som brände skiva, dubbel kollade att den var OK, så själva bränningen borde inte vara kass.

Men man vet ju aldrig, kan vara kvaliten på skivan som är kass också.

Det löser sig nog, tack för svaren. :)

Redigerad av blinn_ulof
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att rengöra samt att köra tandkräms-kuren då den har några små repor. Men inget har fungerat. Så jag får invänta nästa sändning av skiva han ska skicka. :P

Har du själv ingen möjlighet att ladda ner filen från Microsofts nerladdningsställe och bränna? Eller varför inte köpa ett exemplar? Studerar du vid skola eller universitet har du stora möjligheter att kunna använda en studentlicens liksom att köpa studentlicens till lågt pris. Fick du med en licensnyckel från din kompis till den trasiga skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varföe ska man ha det? Windows 7 utklassar XP i stabilitet och användarvänlighet (min åsikt)

/G

Du borde köpa en Mac! Så får du se på utklassning! LOL

Vet man om man inte har någon nytta av Windows XP, så finns det naturligtvis ingen som helst anledning att behålla det. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...