Gå till innehåll

Vad för anv.namn och lösen?


Recommended Posts

När jag skall gå in till min stationära dator(med Vista i) via nätverket med min bärbara (Med XP i), så frågar den efter användarnamn och lösenord när jag klickar på den stationära i nätverket. Vet inte vad den vill ha, för jag har inte satt nåt lösen nånstans, den går direkt in i Windows vid boot. Eller måste man ha ett lösenordskyddat login för att få det att funka? Har provat alla upptänkliga variationer, men inget funkar.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skall gå in till min stationära dator(med Vista i) via nätverket med min bärbara (Med XP i), så frågar den efter användarnamn och lösenord när jag klickar på den stationära i nätverket. Vet inte vad den vill ha, för jag har inte satt nåt lösen nånstans, den går direkt in i Windows vid boot. Eller måste man ha ett lösenordskyddat login för att få det att funka? Har provat alla upptänkliga variationer, men inget funkar.

Tack på förhand.

Helt 100 är jag på att du har ett konto på Vista-datorn, det måste man ha. För att ta reda på vad det heter, öppna en dos-propt och skriv "whoami" (på Vista-datorn såklart)

Dessutom är jag 99.99%1 säker på att för att få bästa resultat ska man ha ett lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...