Gå till innehåll

Hur tar jag bort tjänsten????


CobraSnake

Recommended Posts

Hej, jag har en tjänst i min burk som heter StarWind iSCSI Service, som jag fick med när jag installerade en trial verson av Alcohol 120%, nu när jag har avinstallerat programmet, men ändå är tjästen kvar...........har inaktiverat den, men märker att windows blir lite trög på grund av att den kanske letar efter denna tjänst.....Hoppas nån kan hjälpa mig???

Tack på förhand.......... :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Här är ett vb-script som tar bort det åt dig...

Så här ser det ut:


strComputer = "Datornamnet"  'Skriv Datornamnet

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _

& "{impersonationLevel=impersonate}!" & strComputer & "rootcimv2")

Set colListOfServices = objWMIService.ExecQuery _

("SELECT * FROM Win32_Service WHERE Name = 'Namnet på servicen som ska bort'") 'Skriv namnet på den service som skall deletas t.ex: ('Terminal Services')

For Each objService in colListOfServices

objService.StopService()

objService.Delete()

Next

Du får ändra värden efter din dator...var? Det ser du i rutan ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du klickar på start --> kör

2. I dialogrutan som dyker upp skriver du --> cmd och trycker på <enter>

3. Nu ska du se en svart dialogruta där markören står och blinkar (dos-prompten)

4. I den här dialogrutan ska du skriva kommandot som jag tidigare skrev om.

8)

Har gjort det nu och det kommer upp ett meddelande om att det går inte att hitta den angivna modulen. Konstigt........likt förbannat finns den med i tjänster....... :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Här är ett vb-script som tar bort det åt dig...

Ladda hem här

Så här ser det ut:


strComputer = "Datornamnet"  'Skriv Datornamnet

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _

& "{impersonationLevel=impersonate}!" & strComputer & "rootcimv2")

Set colListOfServices = objWMIService.ExecQuery _

("SELECT * FROM Win32_Service WHERE Name = 'Namnet på servicen som ska bort'") 'Skriv namnet på den service som skall deletas t.ex: ('Terminal Services')

For Each objService in colListOfServices

objService.StopService()

objService.Delete()

Next

Du får ändra värden efter din dator...var? Det ser du i rutan ovan...

Venoms vad ska jag göra med den här filen du länkade.......du vet ju att jag inte är så inne på detta.........lite hjälp????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är en vanlig zip fil...

Hämta ett gratis 7-zip på 7-zip.org, välj den version som passar ditt system.

Har du ett 64 bitars system välj X64 modellen.

Installera programet och sedan högerklickar du på den fil du hämtade från mig och väljer 7-zip -> Packa upp filer, välj skrivbordet att packa upp till...

Gå till den uppackade filen och högerklicka på den, välj redigera och skriv in "dina" värden på anvisad plats. Spara, sedan dubbelkilickar du på .vbs filen och efter omstart ska tjänsten/servicen vara borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är en vanlig zip fil...

Hämta ett gratis 7-zip på 7-zip.org, välj den version som passar ditt system.

Har du ett 64 bitars system välj X64 modellen.

Installera programet och sedan högerklickar du på den fil du hämtade från mig och väljer 7-zip -> Packa upp filer, välj skrivbordet att packa upp till...

Gå till den uppackade filen och högerklicka på den, välj redigera och skriv in "dina" värden på anvisad plats. Spara, sedan dubbelkilickar du på .vbs filen och efter omstart ska tjänsten/servicen vara borta.

Venoms har gjort som du sa, men kan ändå inte packa upp filen.......det meddelar att filen inte är supported archive??? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är en vanlig zip fil...

Hämta ett gratis 7-zip på 7-zip.org, välj den version som passar ditt system.

Har du ett 64 bitars system välj X64 modellen.

Installera programet och sedan högerklickar du på den fil du hämtade från mig och väljer 7-zip -> Packa upp filer, välj skrivbordet att packa upp till...

Gå till den uppackade filen och högerklicka på den, välj redigera och skriv in "dina" värden på anvisad plats. Spara, sedan dubbelkilickar du på .vbs filen och efter omstart ska tjänsten/servicen vara borta.

Venoms har gjort som du sa, men kan ändå inte packa upp filen.......det meddelar att filen inte är supported archive??? :cry:

Jag testade att hämta och packa upp zip-filen, men det funkar inte, något har blivit fel på den. Venoms får väl zippa om den och lägga upp den igen. :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har inte glömt... :D

Ladda hem...remServices.zip

Nu fungerar det.

Jag fick ändra uppladdning till binärt format för att få det till att fungera...

Förlåt ni fick vänta 8)

Hej igen......jag gjorde exakt som dina instruktioner, sparat och klart, men när jag dubbelclickar på remservices på skrivbordet så meddelas ett felmeddelande från Windows Script Host om:

Rad:5

Tecken:70

Fel:oavslutad strängkonstant

Kan du hjälpa mig?? Har jag gjort nåt fel??? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har inte gjort fel.

Du kan inte köra vb-script bara...en säkerhetsgrej i xp.

Jag ska kika runt lite för att hitta en lösning, är det home eller pro du har?

Pro har jag.......eller måste man köra det i kommandotolken?? Jag gjorde allt på skrivbordet nämligen....och behövs dem där kolon och apostrofer?? för jag skrev inga sådana tecken.....när jag skrev in datornamn och service........... :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har inte gjort fel.

Du kan inte köra vb-script bara...en säkerhetsgrej i xp.

Jag ska kika runt lite för att hitta en lösning, är det home eller pro du har?

Pro har jag.......eller måste man köra det i kommandotolken?? Jag gjorde allt på skrivbordet nämligen....och behövs dem där kolon och apostrofer?? för jag skrev inga sådana tecken.....när jag skrev in datornamn och service........... :?:

Kom att tänka på en sak...

Vilka kolon och apostrofer menar du??

Vad är det för service du vill ta bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en sak...

Vilka kolon och apostrofer menar du??

Vad är det för service du vill ta bort?

kolon, apostrofer menar jag där du bad mig skriva "datornamn" och 'Servicenamn', det är dem jag menar om jag behöver ha med dem, för jag hade inte med dem då.........

Det är StarWind iSCSI Service som jag vill ha bort........ :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vad bra att det löste sig :D .

En liten sak bara som jag undrar över...

Servicen som du tog bort "StarWind iSCSI Service" brukar finnas med i skräp av sofistikerad art, så du bör skanna din dator med "Search & destroy" eller Ewido för att verkligen få rent...om det finns något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...