UkuleleSolen Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Efter att ha køpt en ny (eller i alla fall på sin højd begagnad) dator såg jag fram emot att få koppla in mitt ljudkort, ett M-Audio Firepro 2626. Efter inkopplat ljudkort och installerade drivrutiner upptæckte jag snart att systemet inte mærkt av ljudkortet på något vis. Først tænkte jag att det hade med min nya långa firewire-kabel att gøra. Flyttade på racklådan och bytte kabel. Ingen skillnad. Att det ær fel på ljudkortet kan jag knappast tro. Men var ligger felet? Dåliga drivrutiner från M-Audio? Dåliga drivrutiner till mitt firewire-pci-kort? Något annat? Någon som har någon teori? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UkuleleSolen Posted October 6, 2010 Author Share Posted October 6, 2010 Efter en del luskande verkar det som att windows inte finner mitt firewirekort. Men vad gør jag nu - ær det ett nytt kort som gæller eller finns det drivare att få tag i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Hej, öppna enhetshanteraren, ser du ljudkortsenheten och med gult frågetecken? Oavsett frågetecken vid ljudkortet, högerklicka på ljudkortet, välj Egenskaper, och sedan Avancerat, du ska nu ha en ruta med en dropplist, tryck på pilen i dropplisten, välj MaskinvaruID, skriv ned vad som står där och googla resultatet. På så sätt kan du ev. hitta rätt drivrutin för ditt ljudkort. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Ibland så är firewire avaktiverat i bios, kanske bäst att kontrollera det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts