Gå till innehåll

Fil på skrivbordet som inte går att ta bort


MonMon

Recommended Posts

Jag har en fil på skrivbordet som heter CAC2JJJ2C på 0 byte som inte går att ta bort. Den är varken skrivskyddad eller används av något program, den verkar helt enkelt inte finnas och jag vet inte hur jag ska göra för att få bort den. Någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa att stänga tjänsten explorer, sen trycker du ctrl+alt+del eftersom startmenyn, skrivbord osv försvinner när du stänger tjänsten, sen väljer du ny aktivitet, skriver cmd och testar samma sak igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova att i cmd tolken gå in i den katalog (skrivbordet) som filen finns i och skriv: dir /x

Nu får du upp alla filer som 8.3 namn "xxxxxx~1"

Sedan kan du ta bvort filen med 8.3 namn istället för det långa namnet.

Du kan ha ett x antal mellanslag som du inte ser i namnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Prövat ovanstående råd, men i kommandotolken står det att filen inte kan hittas. Det är som att filen inte existerar. Jag tror att filen skapats som en temporär fil i samband med en nedladdning i IE, som avbrutits och sedan blivit kvar. Varje gång man laddar hem något i IE så bildas det ju en tillfällig fil som försvinner ner nedladdningen är klar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta i felsäkert läge, med kommandotolken. Leta rätt på skrivbordet och skriv kommandot "dir /x", nu bör du se filen eftersom windows inte startat.

Om du fortfarande inte skulle se filen...töm alla temporärkataloger som finns, ännu bättre är om du kör Ccleaner fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...