Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Jag har ett problem med skrivardelning i W7. Det går helt enkelt inte att skriva ut från den dator som blivit tilldelad skrivaren.Den dator som skrivaren är ansluten till skriver ut utan problem.

Det gäller två datorer i ett hemmanätverk, anslutna med kabel, där skrivaren syns i kontrollpanelen i bägge datorerna och beskrivs som klar att använda med grön bock.

Har F-secure som antivirus/brandvägg där jag testat med att avaktivera den brandväggen och aktivera Windovs egen utan resultat.

Bägge datorerna är anslutna till en hemgrupp. Utdelande dator kör 32-bitars och tilldelad dator 64-bitars.

När man klickar på skriv ut kommer skrivarikonen upp i aktivitetsfältet med texten "1 utskrift" men efter någon sekund står där "0 utskrift". Så det verkar som om den vill skriva ut, men utskriften försvinner in i evigheten.

Någon som har tips så att jag kan komma vidare?

Posted

Det har jag nog inte gjort. Trodde att iom att skrivaren visades som klar på bägge datorerna, att det var automatiskt fixat.

Vill du vänligen enkelt förklara hur jag gör?

Posted

på samma sätt som när du installerade den på värdmaskinen. Endera med medskickad skiva eller med nedladdad drivrutin/programvara från skrivarens hemsida.