Gå till innehåll

Google verktygsfält


loui

Recommended Posts

Yipieee... :D:) Nu e allt som de ska tom lösenorden e på plats. :) De va nära att jag gav upp för att jag kände mig för dum i huvudet för att fatta, himlar vilket tålamod du har,,TUSEN TUSEN TACK FÖR ALL HJÄLP och tack snälla Mats för din hjälp oxså,, TACK TACK TACK. :):):)

Glömde fråga om jag ska ta bort den gammla profilen nu så jag slipper välja varje gång jag går in i firefox. ?

Jag tror att de va CCleaner som ställde till det, kanske jag ska ta bort programmet eftersom jag inte vet va som ska vara ibockat!

Redigerad av loui
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att det gick bra! :D

Ha kvar din gamla profil som en reserv men du kan bocka i rutan "Fråga inte vid uppstart" i fönstret som nu kommer upp när du startar Firefox så slipper du få fler frågor om vilken profil som ska användas.

För att slippa sådant här krångel i framtiden kan du göra en säkerhetskopia (backup) av all informationen i Firefox och då lätt återställa om det är något som går fel. Jag använder programmet MozBackup till det, men det finns fler program också.

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Mats har kanske några bra tips när det gäller CCleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

eftersom misstanken är stark att CCleaner ställt till detta problem,

så rekommenderar jag dig att alltid spara registerändringar när du kör städning.

Dessutom kör endast registerstädning efter större avinstallationer och installationer. Inget man behöver göra dagligdags.

Använd däremot Filstädningen vid dagens slut, och ta bort Surfskräpet med.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att det gick bra! :D

Ha kvar din gamla profil som en reserv men du kan bocka i rutan "Fråga inte vid uppstart" i fönstret som nu kommer upp när du startar Firefox så slipper du få fler frågor om vilken profil som ska användas.

För att slippa sådant här krångel i framtiden kan du göra en säkerhetskopia (backup) av all informationen i Firefox och då lätt återställa om det är något som går fel. Jag använder programmet MozBackup till det, men det finns fler program också.

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Mats har kanske några bra tips när det gäller CCleaner.

Tack snälla Cecilia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

eftersom misstanken är stark att CCleaner ställt till detta problem,

så rekommenderar jag dig att alltid spara registerändringar när du kör städning.

Dessutom kör endast registerstädning efter större avinstallationer och installationer. Inget man behöver göra dagligdags.

Använd däremot Filstädningen vid dagens slut, och ta bort Surfskräpet med.

Mvh

Mats H

Jag antar att du menar Filstädningen som finns i CCleaner, de är väldigt mycket som är ibockat där även "Google toolbar firefox" är ibockat men det är kanske ok för en filstädng med tanke på knas igen kanske.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

bra synpunkt.

Eftersom jag själv inte använder någon Toolbar i mina webbläsare, så ser jag inte den i CCleaner.

Avmarkera den, så ska du slippa problemet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...