Gå till innehåll

Ändrad bildskärmsinställning->för stort skrivbord!


hassel43

Recommended Posts

Bilden låg inte helt rätt på skärmen så jag gick in på Kontrollpanel->bildskärm

Lite osäker på var jag gjorde sedan, men troligen var jag på den högraste undermenyn (Inställningar?).

En liten ruta uppenbarade sig med 2 rektanglar, Centrerad låg en lite större ruta med 1 i rutan, till höger om den låg en mindre ruta

med 2 i mitten. Jag flyttade något på 2-rutan och tryckte OK.

Skrivbordsunderläggsbilden blev då förstorad uppskattningsvis 10 ggr och bara en liten uppförstorad del av underlägget kunde ses och då utbrett över hela skärmen.

Om jag trycker på Windowssymbolen på tangentbordet så syns ingen menu, den ligger förmodligen långt till vänster om skärmen och kan inte nås.

Trycker jag på vänsterpilen så händer inget.

Jag stängde av datorn via powerknappen nedtryckt i 10 sek och hoppades att ändringen inte skulle sparas, men det gjorde den.

Help någon!

Det enda jag tycks kunna göra är att högerklicka på skrivbordet och lägga upp en ny mapp, men innehållet får jag inte upp.

Hur kommer man åt att ändra tillbaka.

Det här är ju värre än när jag en gång ställde in mobilen på serbokratiska - omöjligt att ställa tillbaka utan tilk!

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

starta datorn i Felsäkert läge, då får du en annan skärmupplösning,

och kan dessutom återställa till normal inställning.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...