Gå till innehåll

Fabriksinställningarna av win7


Tsuru91

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har som sagt tappat bort min cd-skiva av win7 och jag har letat i hela huset efter den,

Men jag hittar den f*n inte, jag har letat och letat men hittar den inte, och den måste ha kommit bort

Under nån städning samt möblering? Och jag behöver den nu för att göra en fabriksinställning av win7.

Jag köpte win7 och dator separat så det är ingen dator från ett företag om man säger så.

Snälla kan nån hjälpa mig med detta?

Mvh. Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du använder din köpta licensnyckel är din installation laglig och vilket media du installerade ifrån spelar ingen roll. Du kan alltså låna en originalskiva med samma Windows version av någon bekant, eller tanka ner den från någon sida på nätet. I det senare fallet får du vara lite försiktig så du inte råkar få med virus eller liknande på köpet.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så jag kan bara ringa till nån som har windows home premium 64 bit som jag kan låna och installera fast installera på min cd-nyckel? :)

Kan man inte försöka få en ny skiva på nåt sätt?

Alltså... det finns en uppsjö av platser på nätet där du kan plocka hem en image av det du behöver.

Har du bara orginalnyckel som motsvarar den version du installerar så är det strunt samma.

Så med lite fantasi så hittar du absolut det du behöver!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så jag kan bara ringa till nån som har windows home premium 64 bit som jag kan låna och installera fast installera på min cd-nyckel? :)

Kan man inte försöka få en ny skiva på nåt sätt?

Ja exakt så, installera från någon annans skiva (samma version som din licens) men skriv in din egen nyckel.

Som sagt det finns massor av ställen på nätet att tanka ner en ny skiva.

Man kan ju tycka att Microsoft själv kunda ha en imagefil som är ständigt uppdaterad med de senaste patcharna tillgänglig för nedladdning men det är tydligen för besvärligt och dyrt för ett sådant fattigt litet företag. Än en gång får konsumenter vända sig till "ljusskygga alternativ" för att få den service de förtjänar. Det är pinsamt dåligt att det ska vara så och sedan har Microsoft m.fl. mage att kritisera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...