Gå till innehåll

Rundgång och Tjut


Sandstone50

Recommended Posts

Vad jag än gör så tjuter det när jag försöker höja ljudet i datorn, till ex. vid Skypesamtal.

Är det FEL på datorn ??

Det kan ju inte vara meningen att man ska både skrika för att höras samtidigt som man nästan måste ha skallen in i datorn för att hör ??

Alla "vanliga" inställningar ha jag så klart redan provat. Jag "kör" en Acer, Aspire 5738G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ju alltid en bra ide, jag kolla de på ditt förslag, och det är klart, men önska ju att man hördes

lika klart som skypetelkefonissans röst, men kanske jag mumlade ??

Hur som haver så om jag försöker höja ljudnivån via den lilla högtalarikonen nere till höger å skrivbordet ÖVER 50, så är det just då det tjuter och låter som om det vore rundgång...

Mest intresserad om det är ett FEL på datorn som ju helst borde åtgärdas innan garantin går ut :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hända du måste ändra i Skypes inställningar för att kunna använda windowskontrollerna. "Låt Skype justera dina ljudinställningar" brukar vara ibockat som standard, och har alltid fungerat bra här, men du kan ju experimentera med dom inställningarna om du vill. Jag tror inte det är något fel på din dator, men säker kan jag så klart inte vara.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör med högtalare och har datorn inställd så den spelar upp det du själv säger, alternativt om båda parter i samtalet kör med högtalare, är ju risken påtaglig att det blir rundgång eftersom Skype sänder hela tiden. Lösning, använd headset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Så har jag då äntligen fått nya rutiner för ljudkortet allt frid och fröjd, TRODDE JAG.

Inget tjut och rundgång mera.

MEN nu är mick ljudet borta !!

När jag försöker ringa på Skype, så går ju det bra, men micken är avstängd !!!

tror jag har tryckt på de flesta knappar men inget fungerar,

tips snälla !!

jag "kör" en Acer, Aspire 5738G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför flytta mitt inlägg/ fråga.??

första frågan är nu löst genom att jag fått en länk från supporten som gjort att jag kunnat uppdatera drivrutinerna på ljudkortet och nu har ett perfekt ljud

MED uppenbarligen har mikrofonen stängts av ??

DET är ju nåt helt annat, eller ??

finns nån bild på min dator/knapp man kan trycka på för att stänga av mikrofonen som jag kommit åt utan att veta det kanske ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför flytta mitt inlägg/ fråga.??

första frågan är nu löst genom att jag fått en länk från supporten som gjort att jag kunnat uppdatera drivrutinerna på ljudkortet och nu har ett perfekt ljud

MED uppenbarligen har mikrofonen stängts av ??

DET är ju nåt helt annat, eller ??

finns nån bild på min dator/knapp man kan trycka på för att stänga av mikrofonen som jag kommit åt utan att veta det kanske ??

Det föll sig mest naturligt att fortsätta i den tråden då det är troligt att det är just drivrutiner som får din mikrofon att inte fungera... alltså till följd av ditt förra problem.

Hur ser det ut i Enhetshanteraren? Har du några gula utropstecken där som skulle kunna passa ihop med din mikrofon? Du kan också kolla under dina ljudenheter (högerklicka på lilla högtalaren vid klockan) och se så att din mikrofon inte är avstängd där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...