eXpe Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Hej! I den inbyggda hjälpfunktionen i XP tittar jag på "Visa maskivaru- och programvarutillstånd" och under rubriken "Maskinvara" är det problem med nätverkskortet, det står nämligen att det inte stöds och behöver uppdateras. Trots det kan jag surfa på nätet och märker inga problem i uppkoppling. Jag har senaste versionen av drivrutiner till nätverkskortet, och jag testade att avinstallera drivrutinerna och installerade på nytt - ingen förändring. Nätverkskortet finns bara ett på datorn och är inbyggt i moderkortet. Hur kan jag fixa detta? Följande kanske också hör till saken: ett bekymmer är att när man startat datorn och kör IE första gången tar det runt 19 sek att ladda startsidan google (som ju är rätt liten storleksmässigt), men framöver när man öppnar nya fönster och flikar tar det 4-6 sekunder att ladda olika sidor. .... eXpe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Uppdatera moderkortets drivrutiner (chipset) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXpe Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Venoms, tack för föslaget men det hade ingen inverkan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Då behövs lite mer info, vad har du för dator (tillverkare och modell på all hårdvara)samt om du har servicepack installerat och i så fall vilket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts