DAson Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Får jag tipsa om en bra sak för er som vill disabla enheter. Nämligen ett litet enkelt program som kräver att du har Microsoft.NET Framework 3.5 installerat för att det ska funka. Programmet är portabelt så du behöver inte installera för att använda det, det är bara att starta Autorun Disabler. Programmet kan hämtas härifrån http://www.askvg.com/autorun-disabler-portable-utility-to-disable-autorun-functionality-in-windows/ //DAson Edited November 3, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Ehh... Och vad är det för fel på att använda "shift"-tangentan när du stoppar i en CD/DVD??? Kanske jag har missat någon funktion, men för mig behövs iallafall inga "externa program" för att stoppa autostartsfunktionen i Windows... Edited November 3, 2010 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 Ja Shift är bra för att inte låta CD eller DVD:n autostarta. Det funkar bara i XP har aldrig fått det o funka i Windows 7 eller Vista. För då är ju Autorun Disabler bra för den late. Jag bara tipsar. Om det nån som intresserar sig för dem som vill använda det. jag tänker inte använda det. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts