Sandstone50 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Hej försöker i all enkelhet att från datorn överföra "harpan" till Sations minne som jag "tjoffat in" i datorns chip plats. Det gick jättebra, men Sation accepterade inte filformatet. Hur löser jag det ?? kanske finns det nån websida att ladda hem enkla spel i RÄTT format från ?? Viket format ska ett spel vara i för att Sation ska tycka om ?? nån stans ska man ju börja :-) tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 för att kunna köra dem i telefonen behöver det vara .jar / .jad eller .sis för java / symbian skrivna program, samt finns möjligheten att köra flash filer, .flv Vart har du laddat ner spelet och vilket format har du fått det i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 trodde i min enfald att man skulle kunna ladda över från datorn :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 (edited) Nej så enkelt är det inte. Din mobiltelefon har ett operativsystem som heter Symbian, alltså inte samma som Windows som du förmodligen har på datorn. Programmen du lägger in på den måste vara gjorda för Symbian. Nu har jag aldrig haft någon sådan telefon själv så jag har ingen koll men när jag googlade på satio games så fick jag en mängd träffar på sidor som säger sig erbjuda nerladdning av spel. T.ex http://www.gamemobile.co.uk/sonyericsson_satio_games.htm Hur seriösa dessa är har jag alltså ingen aning om, du får undersöka vidare själv. Kanske någon annan här har något mer konkret tips på vettig sida att hämta program från. Du kan ju även kolla på Sony Ericssons hemsida om de har något att ladda ner. Edited November 7, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 tack, jag har också googlat i timmar, men inte hittat nåt direkt vad jag hade tänkt mej, dock just laddat ner ett program från Sony sidan ska nu göra en djupdykning i ditt förslag, TACK för nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 När du söker på t.ex google, så sök efter spelets namn och så "java" eller s60v5 som är operativsystemet i telefonen för att hitta passande program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts