Gå till innehåll

spel frå dator till Satio, filformat ?


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

försöker i all enkelhet att från datorn överföra "harpan" till Sations minne som jag "tjoffat in" i datorns chip plats.

Det gick jättebra, men Sation accepterade inte filformatet. Hur löser jag det ??

kanske finns det nån websida att ladda hem enkla spel i RÄTT format från ??

Viket format ska ett spel vara i för att Sation ska tycka om ??

nån stans ska man ju börja :-)

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att kunna köra dem i telefonen behöver det vara .jar / .jad eller .sis för java / symbian skrivna program, samt finns möjligheten att köra flash filer, .flv

Vart har du laddat ner spelet och vilket format har du fått det i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så enkelt är det inte. Din mobiltelefon har ett operativsystem som heter Symbian, alltså inte samma som Windows som du förmodligen har på datorn. Programmen du lägger in på den måste vara gjorda för Symbian. Nu har jag aldrig haft någon sådan telefon själv så jag har ingen koll men när jag googlade på satio games så fick jag en mängd träffar på sidor som säger sig erbjuda nerladdning av spel.

T.ex http://www.gamemobile.co.uk/sonyericsson_satio_games.htm

Hur seriösa dessa är har jag alltså ingen aning om, du får undersöka vidare själv. Kanske någon annan här har något mer konkret tips på vettig sida att hämta program från. Du kan ju även kolla på Sony Ericssons hemsida om de har något att ladda ner.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, jag har också googlat i timmar, men inte hittat nåt direkt vad jag hade tänkt mej, dock just laddat ner ett program från Sony sidan

ska nu göra en djupdykning i ditt förslag, TACK för nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...