Gå till innehåll

Win7 vägrar att ändra eller byta något....


Wedde

Recommended Posts

Jag installerade enligt Acers tillverkare och gjorde det på rätt sätt som vanligt.

Men problem är att jag inte kan ändra någonting, t.ex. favoitprogram, liksom Firefox fäste i startmeny, paint, etc... Det vägrar fäste.

Det verkar skumt. Jag vet inte hur man åtgärdar. Har försökte googla i 2-3 dagar i rad. Mircosofts support löser inte riktigt.

Vista - det hanteras mycket lättare tycker jag, och win7 är helt nytt.

Det var enklast att dra favoitprogram till start meny, men win7 också, men vägrar. Det är trots administratör som inloggade.

T.ex.

Klicka med högra musen -> Start -> Egenskap -> välja Aktivitetsfältet -> blocka av Lås aktivitetsfältet. Men det vägrar... allt tillbaka automatiskt som ursprung.

Detsamma sak som Startmeny - > klicka på Anpassa -> blocka av eller på några därinne, men vägrar igen... provade med starta om datorn... men utan att lyckas någonting.

Kan någon som hjälpa?

Tack

Redigerad av Wedde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite osäker på vad du menar, högerklicka på programfil eller genväg och välj: Fäst på Startmenyn.

Du ska inte behöva ändra på något.

Men du kan kolla att detta är ikryssat genom att välja: Högerklick på Start, Egenskaper, Starmenyn, Anpassa...

Högst upp klickar du i: Aktivera snabbmenyer och dra och släpp.

Då kan du tex. dra en genväg ifrån skrivbordet, hålla den över Startknappen och vänta på att menyn skall öppna och sedan placera den på Startmenyn. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite osäker på vad du menar, högerklicka på programfil eller genväg och välj: Fäst på Startmenyn.

Du ska inte behöva ändra på något.

Men du kan kolla att detta är ikryssat genom att välja: Högerklick på Start, Egenskaper, Starmenyn, Anpassa...

Högst upp klickar du i: Aktivera snabbmenyer och dra och släpp.

Då kan du tex. dra en genväg ifrån skrivbordet, hålla den över Startknappen och vänta på att menyn skall öppna och sedan placera den på Startmenyn. :blink:

Ja vad jag menade. Det vägrar. Det går inte att dra och släppa nånstans eller fixa det genom start-meny (högerklick) etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...