Gå till innehåll

Kan ej använda batteriet på laptopen


Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med min laptop. För någon vecka sedan upptäckte jag att jag inte längre kan använda min dator utan nätadaptern i. Batteriet ger ingen ström till datorn alltså. Batteriet har statusen "88 % kvar (anslutet men laddas inte). Tidigare laddades batteriet till 100 % och jag hade statusen anslutet och laddas. Jag använder min laptop nästan uteslutande som en stationär dator men skulle ta med den ut på stan förra veckan. När jag skulle starta upp datorn utan strömkabeln i hände ingenting. Den var helt död.

Väl hemma satte jag i strömkabeln och då startade datorn som tidigare. För att se om problemet enbart uppstod vid uppstart när adaptern inte var ansluten, (datorn har varit seg på att svara när jag tryckt på startknappen utan strömkabel tidigare) så provade jag att dra ut strömkabeln för att se om batteriet kunde hålla datorn vid liv när den väl var igång. Tyvärr gick inte det utan den stängdes av direkt.

Jag har försökt googla för att hitta en lösning och det var så jag hittade det här forumet då en del tidigare ställt frågor om batteriets hållbarhet. Jag har sökt efter uppdateringar av drivrutiner men enligt mina sökningar ska jag ha aktuella drivrutiner. Men jag har inte hittat något svar på den här frågan. Jag vore jättetacksam om någon kunde hjälpa mig! Vad kan jag göra för att batteriet ska funka igen?

Jag använder vista 32bit.

Min dator är en Acer Aspire 4810T

Processor: Intel core2 solo CPU U3500 @1.40GHz

Batteri: Microsoft

Jag är inte duktig på datorer, så jag är tacksam för ert tålamod med min okunskap. Vill du har mer information om min dator för att kunna hjälpa mig så hojta bara till!

Tack på förhand!

/ingenfara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn, så pass att den har garanti kvar?

Låter absolut som att den skulle behöva komma på service låter som något kontaktproblem möjligtvis att det är trasigt där man sätter in strömkontakten alternativt kopplingen till batteriet eller så illa att det kan vara moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Datorn är drygt ett år gammal. Köpte den på elgiganten i augusti förra året. Tror enbart att jag ett års garanti tyvärr. Tror att en orsak är att jag har låtit datorn stå på flera dygn i streck de senaste månaderna. Kan det göra att den börjar strula? Datorn har börjat väsnas mer de senaste månaderna. En stor orsak till det var att jag använde ad-aware som fick CPU:n att gå i taket. Jag avinstallerade adaware idag och CPU:n har gått ner från att jobba runt 80-100% till 15-25% i normalfallet. Jag har under lång tid även fått det här felmeddelandet när datorn startas (kanske har något med detta att göra också?):

Produkt

COM Surrogate

Problem

Slutade fungera

Datum

2009-11-24 21:12

Status

En lösning är tillgänglig

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: DllHost.exe

Programversion: 6.0.6000.16386

Programtidsstämpel: 4549b14e

Namn på felmodul: ole32.dll

Modulens version: 6.0.6002.18005

Tidsstämpel för felmodul: 49e037d7

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 000472da

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: 957d

Ytterligare information 2: 3d450a08a02969744ac62f3001750fee

Ytterligare information 3: 95c0

Ytterligare information 4: 323ac168301ed21e0b7ede144d2d1cd5

Extra information om problemet

Bucket-ID: 1260529740

Låter illa om du tror att det kan vara något med moderkortet. Vore väldigt skönt om det gick att slippa service.

Tack för hjälpen

/ingenfara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...