e-son Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 (edited) PicPick är ett väldigt bra skärmklippverktyg, för den som kör XP eller kanske tycker att W7/Vistas är lite fattigt och behöver fler funktioner. Programmet levereras med en mängd små nyttiga extraverktyg och en smidig redigerare som påminner om Paint. Manövreringen av hela programmet sker via en ikon i meddelandefältet. Nytt i v2.3.6 som släpptes just i dag, är svenska språket.Den som vill göra programmet portabelt kan packa upp installern med t.ex 7-Zip och följa instruktionen nedan. Ladda ner installeraren och extrahera till en tom mapp. Radera mapparna "$PLUGINSDIR" och "$TEMP". Radera saveappdata.ini Skapa en tom textfil i programmappen, och döp den till picpick.ini. Starta programmet med picpick.exe. PicPick hemsida Edited May 20, 2013 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Har kikat litet på PicPick. Det jag inte har kommit på, är hur man gör ett område transparent. I bifogad bild vill jag att de övre hörnen skall vara transparenta och inte vita. Och för att beskära en bild, gör jag rätt då jag använder Markera område? Om jag vill justera markeringen, följer innehållet med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Aha, man beskär med Flytta (pilen) vald, och beskärningen görs direkt när man släpper ramen. Jag är ju van att skapa en justerbar ram, och sedan tillämpa beskärningen. Rutnät är valt. Får nog bli en kombination av PicPick och XnView. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Portable PicPick (zip) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Intressant verktyg, verkar behändigt på mer än ett sätt Linjalen & färgväljaren var ju helt klart fräck så här vid en första bedömning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 v3.2.5 (2013-05-19) Fixed an issue of Save All Fixed an issue of Windows 8 compatibility Fixed an issue of Send to Skype Language updates Minor bugs are fixed http://www.picpick.org/download Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts