Nilsson Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 (edited) Nya betan av Firefox 4 är tre gånger snabbare Testerna visar även att Firefox 4 är cirka 25 procent snabbare än den senaste testversionen av IE9 och 12 gånger snabbare än IE8. ' http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.352713/nya-betan-av-firefox-4-ar-tre-ganger-snabbare#Scene_1 ' Edited November 12, 2010 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Hoppsan! Den startar ju nu på 1,5 sekunder. Ska bli spännande och se om det stämmer, när det gäller surfningen, när den nya skarpa kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 +1 på Olle. Verkar lovande detta, hastighet OCH funktioner i samma paket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Me like... Imponerad över skillnaden mellan beta 6 och 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Jaha nu har jag faktiskt testat det själv lite också och plötsligt känns framtiden dyster. Visst är den snabb, men jag får ta tillbaka det där med funktioner. De har ju strippat bort i allt GUI som gjorde att jag gillade just Firefox. Nu är det bara en Chrome klon i mängden. Jag hoppas verkligen det kommer skins och addons till det så man kan få det att se ut som 3.6 men vara snabbt som 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 Nu är det bara en Chrome klon i mängden. Jag hoppas verkligen det kommer skins och addons till det så man kan få det att se ut som 3.6 men vara snabbt som 4. Vänta bara tills IE9 final versionen släpps så ska du inte vilja gå tillbaks till varken FF lr Chrome, så bra smidig och snabb kommer IE9 vara, har jag fått höra och läsa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogerty4evr Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Det där tror du väl inte på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Sen får man hoppas på att tilläggen till FF blir uppdaterade så dom passar till 4:an. Snabbhet i all ära, men utan tillägg är FF ingenting. Lika menlös som IE och alla andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Aha! Föräldrafritt i ß-stadiet. Joo,, jag kör med Netscape Navigator 4.0.. Jahaa ja .. där ser man.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune.K Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Netscape Navigator 4.0.. Seamonkey finns om man vill ha ett paket, innehållande webbläsare, epostklient och htmlredigerare. Se > http://www.seamonkey-project.org/ Seamonkey är arvtagaren till Netscape-projektet. Netscape använde jag mycket innan Opera lanserades. Jag har aldrig förstått mej på IE. Hälsa grabbarna att jag har över 400000 på pokerstars nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Sen får man hoppas på att tilläggen till FF blir uppdaterade så dom passar till 4:an. Snabbhet i all ära, men utan tillägg är FF ingenting. Lika menlös som IE och alla andra. Håller med. I mitt förra inlägg menade jag bara att återfå det gamla GUI'et. Jag förutsätter att gamla addons kommer att kunna uppdateras för att fungera i Fx4, annars är det ju dödsdömt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Joo,, Seamonkey fungerar,, dock ej dödsdömt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Håller med. I mitt förra inlägg menade jag bara att återfå det gamla GUI'et. Jag förutsätter att gamla addons kommer att kunna uppdateras för att fungera i Fx4, annars är det ju dödsdömt. Jo, förstod nog det Nicklas. Och visst brukar inläggen uppdateras för att passa nya versioner. Vissa är ju redan kompatibla med nyaste betan, och de andra görs säkert kompatibla så småningom. Iaf efter att skarpa versionen släppts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 En snäll herre tipsade mig om denna beskrivningen hur man får 4'an att se utan nästan som 3'an. Kan man nu bara få till ett vettigt statusfält längst nere också så går det nog att leva med 4'an trots allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Vad för tusan ska man med ett vettigt statusfält till.. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Seamonkey finns om man vill ha ett paket, innehållande webbläsare, epostklient och htmlredigerare. Se > http://www.seamonkey-project.org/ Seamonkey är arvtagaren till Netscape-projektet. Netscape använde jag mycket innan Opera lanserades. Jag har aldrig förstått mej på IE. Hälsa grabbarna att jag har över 400000 på pokerstars nu. Ärligt talat faktiskt,, IE fungerar,, men kanske ej i nuvarande form. Grabbarna hälsar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted November 17, 2010 Author Share Posted November 17, 2010 Ärligt talat faktiskt,, IE fungerar,, men kanske ej i nuvarande form. Grabbarna hälsar.. det var ju det jag försökte förklara för vissa =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune.K Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 rekonq se > http://rekonq.sourceforge.net/ finns i Kubuntu 10.10 Den använder jag ibland när jag har bråttom, den är snabb så att det räcker till för min del. Undrar om den har testats i något snabbhetstest, kunde vara kul att veta i så fall. Själv läser jag inte sådana tester... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts