Glimman Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Fick ett mail med lite små bilder i en rolig historia som kom från en kompis vars adress är betrodd. Inga problem att se o läsa men dagen efter när jag startade E-postprogrammet stod det i textfältet att innehållet inte kunde visas och det kommer bara upp att ett okänt fel har inträffat när jag försöker flytta eller radera det: ''Ett oväntat problem upptäcktes när det här meddelandet visades. Kontrollera om datorn har ont om ledigt minne eller ont om ledigt diskutrymme och försök igen.'' Jag har inte ont om minne eller utrymme och mailet var inte stort filmässigt. Jag kan se andra bilder och inga andra mail har drabbats. Kör med Nod 32, Spybot och Windows brandvägg. Ska jag behöva avinstallera mailprogrammet för att få bort det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Hm, vad skumt, fick ett mail att någon hade svarat på mitt inlägg men här finns ingen mer än jag.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Nog verkar det skumt med tanke på att du inte har samma problem med liknande mail. Kolla genom dina säkerhetsinställningar och testa med att öppna "offline" om det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Hm, vad skumt, fick ett mail att någon hade svarat på mitt inlägg men här finns ingen mer än jag.... Det var jag... i färd med att flytta tråden, men jag valde att avvakta innan jag ser vart det bär hän! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Aha, okej då så! Har nu försökt att avinstallera W mail men hittar ingen avinst.fil, varför ligger inte programmet i avinstallerbara program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Windows Mail? Då har du Vista? Tror inte du kan avinstallera det utan vidare. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Nähä, hur ska jag göra då? Är orolig att det blir fler konflikter så länge meddelandet finns kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Vad använder du för e-postleverantör? Om det är så att du använder IMAP så kan du ju logga in från en webbläsare och ta bort mailet det hållet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Jag har glocalnet just nu men jag tror inte att mailet finns i webmailen men jag ska kolla det. Har inte koll på vad IMAP är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 När man konfigurerar sin e-post väljer man antingen POP eller IMAP. Möjligheten till IMAP bestäms av din e-postleverantör. IMAP: http://sv.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol POP: http://sv.wikipedia.org/wiki/Post_Office_Protocol // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Jag förstår, har POP-server, tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Det enda jag kan tänka mig att vara en lösning är att du tar bort kontot från Windows Mail och låter alla mappar och innehåll försvinna. Därefter gör du om kontot och håller tummarna på att det busiga mailet är borta. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glimman Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 Jag har bett glocalnet att plocka bort det om de kan, annars gör jag som du föreslår. Tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) Kanske långsökt, men om du provar inaktivera ditt antivirusprogram, och sedan försöker ta bort mailet? Såg även rekommendation om denna fix på internet, http://support.microsoft.com/kb/941090 (har inte kunnat komma in på sidan och se om den är relevant för ditt problem ännu!) Edited November 17, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Har nu flyttat tråden till lämpligare kategori samt redigerat titeln på tråden, eftersom allt pekar på ett otyg i det aktuella mailet. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts