PCGuiden Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Funderar på om man kan ha i Laptop batteriet i datorn utan att det laddas ... Typ vill ha det som en lyskontakt så det kan användas när jag vill.... Någon som fattar mina kryptiska morgon skrifter Quote
PCGuiden Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 Har datorn i en ställning och det funkar inte så bra då det är ett stort hål under datorn... Kanske finns batteridummys... Batteriet avger ju en hel del värme då det laddas och det vore bra om man kunde stänga av laddningen av batteriet samt att det inte kan användas då man kör med nätström Quote
OlleBull Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Så du menar att du störs av den tomma platsen under laptopen? Det går nog att tejpa kontakterna, så att batteriet ej får någon funktion, kanske. Jag använder min laptop som stationär, eftersom den är så stor. Tillverkaren rekommenderar då, att inte ha batteriet i datorn. Quote
PCGuiden Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 Så du menar att du störs av den tomma platsen under laptopen? Det går nog att tejpa kontakterna, så att batteriet ej får någon funktion, kanske. Jag använder min laptop som stationär, eftersom den är så stor. Tillverkaren rekommenderar då, att inte ha batteriet i datorn. OK Quote
kudden Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 Koppla ur sladden till batteriet då det är fulladdat och stäng av funktionen att du skall använda det.. Quote
PCGuiden Posted November 18, 2010 Author Posted November 18, 2010 Hur stänger jag av batteriet när det är fulladdat? Quote
Recommended Posts