Gå till innehåll

uTorrent [LÖST]


Manneman

Recommended Posts

Jag är lite konfunderad. Jag har ganska nyligen fått 100/100 bredband och är ganska nöjd med de hastigheter som datorerna fått när det gäller surfande och strömmande film etc. Att plocka hem filer via en webbläsare går som tusan.

Men sen är det ju det här med att använda uTorrent. Oavsett vilken dator jag använder så ligger jag ALLTID på 1.1 mb/s under nerladdningshastighet. Jag har inte fibblat något med iställningarna i uTorrent på någon av datorerna. Hur kan jag få bättre klös i nerladdningarna? Max nerladdningshastighet är inställd på 0 för obegränsad, helt enligt anvisningarna.

Tacksam för hjälp!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte så ladda ner 2.2 som är mycket bättre

Kolla bilden... ändra där jag har 500 till vad du vill och se om det blir bättre..

post-9713-094248200 1290154643_thumb.png

Öppna inställningarna genom menyn eller med hjälp av Ctrl + P -> Välj "Torrent Options" i menyn till vänster och se till att "Enable DHT" samt "Enable DHT for new torrents" är avmarkerade -> Klicka nu på OK för att spara, starta om klienten så är du färdig.

post-9713-035151200 1290158962_thumb.png

Säkert någon som gnäller men jag är stor så jag tål...

Sedan beror det ju mycket på hur många det är som laddar ner torrenten det blir bättre om det är 450-10 än 1-450

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DHT-inställningarna får mina nerladdningar att gå på hälften av hastigheten. Bockar jag i dom igen går hastigheten genast upp till 1.1 mb/s...

Tillägg: jag kan ha 3-4 torrenter aktiva och alla tre kan ligga på 1.1 mb/s samtidigt. Så den faktiska nerladdningshastigheten är där inget fel på. Men att de hamnar på exakt 1.1 borde tyda på att det är något jag har inställt?

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag rätt för mig så av gör det hur många som seedar

vilken hastigt man laddar ner

men del av dom som seedar har bara ställt in för

uppladdning (Ex: på 2Kb/s)

så blir ned laddningen lägre

jag själv använder BitSpirit

Jag tycker själv att det är för mycket slump att flera torrenter OCH alla datorerna (med uTorrent) har vardera max 1.1 mb/s. Jag menar alltså att jag på en dator kan ha 1.1 mb/s på 4-5 olika torrenter... alltså typ 4-5 mb/s sammanlagt. Jag har aldrig nått över detta... OCH jag kan alltså ta hem t ex en 300 mb fil från Open Office´s hemsida i 60-65 mb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svära på att det har någon betydelse, men hade jag varit som dig hade jag raderat (avinstallerat) allt som har med torrent att göra.... och installerat om!

Min teori är nämligen att du på något sätt har kvar inställningarna från gamla linan, och om du kör "inställningsguiden" från början (med nya linan) så kanske faenskapet fattar att du har 100-lina nu... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svära på att det har någon betydelse, men hade jag varit som dig hade jag raderat (avinstallerat) allt som har med torrent att göra.... och installerat om!

Min teori är nämligen att du på något sätt har kvar inställningarna från gamla linan, och om du kör "inställningsguiden" från början (med nya linan) så kanske faenskapet fattar att du har 100-lina nu... :rolleyes:

Ja, ibland är den enklaste lösningen den bästa! Avinstallerade och körde guiden... fick t o m lite bättre översikt på hur det funkar. En nerladdning gav mig 5.6 mb/s vilket motsvarar 56 mbit/s om jag fattat det rätt.

e-son... tack! Du är en klippa! Och tack till er andra också... PCGuiden fick mig att förstå att uppdateringsfunktionen inte är att lita på. Jag körde 2.0 och den brukar påminna om uppdateringar i vanliga fall... men inte denna gången. 2.2 installerat!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...