Gå till innehåll

Konstiga kopior av mina bilder


Nicolinaa

Recommended Posts

Jag har ett problem med mina bilder i Windows 7. Alltid när jag kollar på bilderna osv. så är jag i bildbiblioteket. När jag skulle bränna över några på cd-skiva så la jag in tre mappar med bilder och allt såg ok ut. Sen när jag hade brännt skivan så var allt jättekonstigt, för att kolla på en bild fick jag först då gå in på en av de tre mapparna och sedan låg varje bild i varsin mapp där det var två kopior av bilden. En i extremt dålig kvalité och en normal. Så var alla bilderna.

Likadant när jag är i biblioteket och trycker på ordna efter -> dag (eller något annat alternativ förutom "mapp") så kommer det upp tre kopior av varje bild där en är liten (tror det kallas komprimerad) och sen två normala. Men när jag har det i ordna efter mapp så är allt normalt och inga kopior syns.

Varför är det såhär? Vad ska jag göra?

Tacksam för svar! :)

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är windows eget. Det var inga extra filer som låg där när jag kollade igenom innan jag brännde, men sen när skivan var färdig så fanns de där. Och så verkar det ju som att det finns dessa extra kopior där redan innan och jag vet inte varifrån de kommer.

Jag tror inte det är kameran heller för det är på alla bilder, även de som jag har fått skickade, hämtat på nätet osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

rensa ut tempfiler genom att köra en diskrensning.

Skriv diskrensning i sökrutan och markera i tempfiler. Följ instruktionerna.

Starta om datorn, och prova igen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...